Урок на тему: Букви Я, я. Позначення буквою я звуків [ й’а] - Навчання грамоти - Читання - Каталог файлів - Презентації для дітей

                RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Понеділок, 05.12.2016,  
                  Вітаю Вас Гость  
Останні коментарі

Доброго вечора)))Скиньте будь ласка фізкультхвилинку ivanna.kozhushko@mail.ru на елетронку

як скачати...будь-ласка



Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Читання » Навчання грамоти

Урок на тему: Букви Я, я. Позначення буквою я звуків [ й’а]
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 24.08.2014, 19:00

ТЕМА. Букви Я, я. Позначення буквою я звуків [ й’а] МЕТА. Ознайомити учнів з літерою я, її звуковим значенням на початку слова чи складу та після голосного; формувати навички читання слів з буквою “я”, вправляти в звуковому та звуко- буквеному аналізі слів; збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати мислення, мовлення, увагу учнів. Виховувати шанобливе ставлення до людей похилого віку. Обладнання: презентація, завдання для роботи в групах, звукові фішки, таблиця з друкованою буквою, Буквар Вашуленко М. С., ВАшуленко О. В., Зошит Вашуленко М. С., ВАшуленко О. В. ХІД УРОКУ: I. Організаційний момент (слайд 1) Продзвенів дзвінок, Починається урок. Працюватимем старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці. Сідає першою краса (дівчатка), тепер сідає сила (хлопчики). II. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 1) - Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми всім класом рушаємо на екскурсію до незвичайного місця. Вивчимо нову букву, дізнаємось про її звучання. Навчимося читати склади і слова з нею. ( Вивішується план подорожі) (слайд 2) - Отже, рушаємо по шосе “Повторення”. III. Повторення вивченого 1. Розгадування загадки. Бачимо, летить назустріч птиця по синьому небі, Крила розпустила і сонце закрила. (хмара) (слайд 2) 2. Побудова звукової схеми. (слайд 2) 3. Викладання слова хмара з букв розрізної азбуки. ( слайд 2) 4. Вправа “Мікрофон” - Діти, дайте характеристику звуку [ х ] у слові хмара. 5. Читання “плутанки” (слайд 3) Хмаринки- пуховинки, химерні вмостились на хвилинку волохаті, у хлопчика на хаті. ( слайд 4) IV. Мотивація навчальної діяльності - А зараз робимо зупинку біля селища «Новинка». 1. Слухання вірша. За віконцем Ясне сонце. Я у сад піду, І бабусі, - Спроможуся, - Яблуко знайду. Яснобоке, Повне соку, - Хай бабуся з’їсть, І надвечір, Біля печі, Казку розповість. ( Наталя Святокум) ( слайд 4) - Про кого йде мова у вірші? - Що хоче зробити хлопчик? - Що ви можете сказати про цього хлопчика? - Який він? Висновок: отже, ми повинні бути добрими, чуйними, турбуватися і поважати старших. - То що ж хотів зірвати хлопчик? ( слайд 5) V. Вивчення нового матеріалу 1. Звуко – буквений аналіз слова яблуко Учні послідовно називають звуки у слові, викладають звукову модель, ділять на склади. ( слайд 5) 2. Ознайомлення з літерою «я»(проблемна ситуація) Робота в групі Завдання: записати слово яблуко під звуковою моделлю. ( Можливі варіанти: діти можуть записати яблуко або йаблуко) Вчитель показує правильний запис. ( слайд 5) - Скільки звуків у звуковій моделі? - А букв написали тільки 6. Як ви думаєте чому? Спробуємо пояснити. - Вимовте перший склад. Які звуки чуємо? Подивіться на запис слова яблуко. Як позначили ці звуки? У якій позиції знаходиться буква «я»? Що вона утворює? Висновок: на початку слова або складу звуки [ й’а ] на письмі позначаємо буквою «я». VI. Фізкультхвилинка ( слайд 6) - А тепер зупинка «Спортивна» Встало вранці лише сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі. VII. Продовження роботи над новим матеріалом - Виїжджаємо на Письмову алею ( слайд 7) 3. Аналіз графічної структури букви «я» Стрічок дві, Один вінок – Буква «я» Іде в танок. 4. Друкування букви (робота в зошиті – с.36) 5. Читання складів з буквою «я» ( слайд 8) - Рухаємось далі по вулиці Кмітливих. КК 6. Робота в зошиті ( с. 36, завдання 2) - А тепер давайте дізнаємось хто ж живе в будиночках по вулиці Кмітливих. (Діти складають із букв та записують імена дітей : Ярослав, Яків, Ярина, Марія). - А тепер знайдіть зайве слово. 7. Складання звукової моделі слова Марія. ( слайд 8) Висновок: буква «я» позначає два звуки після голосного звука. 8. Розвиток мовлення. Складання речень з утвореними словами за малюнками. VIII. Фізкультхвилинка. Зупинка «Релакс» ( слайд 9) IX. Закріплення вивченого. ( слайд 10) - Наш автобус під’їжджає до площі Читайко. 1. Робота з «Букварем»( с. 100) • Вибіркове читання - Прочитати слова, в яких буква «я» зустрічається на початку слова чи після голосного. - Які звуки позначає буква «я» на початку слова та після голосного? 2. Робота над віршем «Хто кого злякався?»(с. 101) ( слайд 11) а) Робота із загадками. Коло бабусі сидить дід у кожусі, Проти печі гріється, Без водички миється. (Котик) Завітайте до крамнички! Персні, ґудзики і стрічки – Пропонує всім оздоби Господиня довгодзьоба. (Ґава) б) Робота з ілюстрацією в підручнику. - Що роблять ґава і котик? - Прочитайте назву вірша. Про що в ній запитується? в) Читає вірш вчитель «Хто кого злякався?». - Скажіть, діти, то хто кого злякався? г) Читання учнями вірша по частина. 1 частина Де спав котик? Що зробило перелякане кошеня? 2 частина Чому злякалася його ґава? ґ) Виразне читання учнями вірша. 3. Словесно-логічна вправа. Дібрати назви дитинчат дорослим тваринам. 4. Робота в зошиті (с.36, завдання 4) (слайд 12) - Ось ми і доїхали до кінцевої зупинки. А як вона називається ми дізнаємось, виконавши наступне завдання . (Діти складають слово з перших букв назв предметів – ярмарок) - А що ми будемо купувати на ярмарку ви дізнаєтесь на уроці письма. X. Підсумок уроку. 1. Гра «Знайди слово». (слайд 13) 2. Продовж речення. (слайд 14) - Мені сподобалося… - Я дізнався… - Я навчився… (слайд 15) Додатковий матеріал. Опрацювання казки «Без труда нема плода» («Супутник букваря») а) Словникова робота. виорав проросло висіяв виросло почекав поспіло зібрав поспіло змолотив змолов замісив спік б) Читання казки вчителем. в) Первинний аналіз казки. - Про кого розповідається в цій казці? г) Вторинний аналіз казки. ґ) Гра «Знайди слово» Знайти слова з буквою «я» на початку слова і після голосного. - То які звуки позначає буква «я» на початку слова та після голосного звука?

Категорія: Навчання грамоти | Додав: morningzvezda
Переглядів: 3114 | Завантажень: 380 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Наші користувачі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Презентації для дітей


Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2016