Урок читання в 2 класіТЕМА. П.Глазовий ,,Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші.,, МЕТА: розвивати вміння аналізувати текст, пояснювати мотиви поведінки дійових осіб; виховувати спостережливість; виховувати бажання завжди в житті мати друзів, займатися з ними цікавими справами. ХІД УРОКУ. 1. Перевірка домашнього завдання. а). Читання вірша ,, Пісенька,, у перевернутому вигляді. - З яким настроєм читатимете вірш? - Яку пісеньку наздожене хлопчик? б). Читання вірша ,, Ліс і лис,, - ,,Небо, земля,, ( хором ), ( під лінійку ) - Про що міг мріяти лис? - Чому лісові хороше з лисом? в). Що ми зараз прочитали? ( вірші ) - А чим вони відрізняються від інших творів? - Що таке рими? г). ГРА ,, Заміни звук ,, , ,, Знайди пару ,, калина – малина колос – голос пічка – нічка коза – лоза лис – ліс день – пень дах – птах сонце – віконце горобець – молодець - Що ж ми зараз підбирали? ( рими ) 2. Повідомлення теми і мети уроку. а). – Сьогодні ми продовжимо роботу над віршами. Але урок наш буде незвичайним. До нас у гості завітав казковий герой. Разом з ним ми дізнаємось багато цікавого, виконаємо багато різних завдань. - Щоб дізнатись, хто цей герой, ми зараз побудемо математиками ( з єднати цифри ). - Хто ж це? (клоун ) - Хто такий клоун? ( блазень, паяц ) - Де можна зустріти клоуна? (у цирку ) б). ДЕВІЗ: ДОБРЕ ТОГО НАВЧАТИ, ХТО ХОЧЕ ВМІТИ І ЗНАТИ. -Веселе дерево весело й співає. 3. Вивчення нового матеріалу. а). Вступна бесіда. ( Завдання клоуна ) - Дорогі дітки! Ми будемо читати сьогодні про мене оповідання. Але в кінці уроку ви повинні дати відповідь на питання: ЧИЛЕГКОСКЛАДАТИВІРШІ? - А написав оповідання Павло Глазовий. Називається воно «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» б). Читання оповідання: 1) ,, Губи ,, - Яка подія була в житті хлопчика? - Що подарували Сергійкові? - Що вміє робити клоун? 2). Читання з пропуском слів, діти їх читають хором. - Що запропонував Сергійко Бобі? - Чому не вийшло у Боби? - Знайдіть речення до малюнка. 3). Читання в особах. - Чому Сергійко назвав Бобу несерйозним? 4). Читання вчителем з помилками. - Чому Боба не зміг закінчити загадки? в). ГРА ,, ТАК ЧИ НІ? ,, 1). Сергійкові на день народження нічого не подарували. ( - ) 2). Клоун кліпає очима, розмовляти вміє. ( + ) 3). Хлопчик і Боба складали віршики. ( + ) 4). Клоун Боба знає всі ноти. ( - ) 5). Боба з легкістю розгадав всі загадки. ( - ) 1 2 3 4 5 - + + - - г). Бесіда. - Як побудовано оповідання? - Між ким відбувається діалог? - Чи зрозумів Боба як складати вірші? Чому? - Що б ви побажали Сергійкові? - Чому Сергійко не зміг навчити Бобу складати вірші? д). Робота з таблицею ( Характеристика Боби і Сергійка ). е). Робота над деформованим планом. є). ГРА ,, Розвесели Бобу ,, - Складання віршів. - Чи легко складати вірші? ж). Визначення головної думки твору. - Чому хоче навчити нас автор? - Що потрібно Сергійкові та Бобі, щоб стати справжніми друзями? Яку іншу назву можна дати оповіданню? ( ,, Веселий клоун ,, , ,,Смішний поет ,, ) 4). Підсумок уроку. - Робота з прислів ями. 5). Домашнє завдання. - Читати текст в особах.