Вступ до розділу «Байки». Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак» - Читання - Читання - Каталог файлів - Презентації для дітей

                RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Субота, 10.12.2016,  
                  Вітаю Вас Гость  
Останні коментарі

Доброго вечора)))Скиньте будь ласка фізкультхвилинку ivanna.kozhushko@mail.ru на елетронку

як скачати...будь-ласка



Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Читання » Читання

Вступ до розділу «Байки». Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак»
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 30.01.2016, 15:51

I Організаційний момент Уже дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Роботу швидко починаймо. --- До нас сьогодні на урок завітали гості. Давайте повернемося до них обличчям і привітаємося з ними нахиливши голівку. 2 Вправа «Очікування» --- Я очікую, що на уроці ви будете: уважно слухати, виразно читати, відгадувати загадки, міркувати, відповідати на запитання, здобувати нові знання, поповнювати свій словничок. --- А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ---- Щоб ваші і мої очікування збулися, наш урок ми проведемо під гаслом З думками зберись і до праці мерщій. Ти всі перешкоди здолати умій! Працюй наполегливо, швидко, старанно, Щоб жодна хвилинка не втратилась марно! --- Я б дуже хотіла, щоб ви дотримувались цього девізу протягом всього уроку. II Перевірка домашнього завдання 1 Гра «Загадай – я відгадаю» --- Що було задано додому? (Вивчити дві загадки , скласти свою загадку) --- Перевірити дом. завдання я вам пропоную в формі гри «Загадай – я відгадаю» Питання: 1 Як побудована загадка? ( у формі питального або розповідного речення , у якому слова римуються. Називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками) 2 Які твори належать до усної народної творчості? (Казки, народні пісні, колядки, щедрівки, веснянки, мирилки, приказки, прислів’я) 3 У чому особливості чарівних казок? (У них герої мають надзвичайну силу, відбуваються дивовижні перетворення, події) 4 Які події в казці «Кривенька качечка» засвідчують , що це чарівна казка? (Перетворення качки на дівчину і навпаки) 5 Про кого з персонажів прочитаного розділу можна сказати прислів’ям – «без охоти немає роботи» (Жартівлива нар. пісня «Грицю,Грицю») III Актуалізація опорних знань 1 Розгадування шифрограми — Діти, твори яких жанрів ми вже читали? (Вірші, казки, оповідання, прислів’я, скоромовки, загадки) — Сьогодні ми ознайомимося з новим жанром. А яким, ви скажете, якщо розшифруєте шифрограму-колограму. --- Ключ: читати за рухом годинникової стрілки через букву, починаючи з виділеної. (Байка) --- Ми сьогодні з вами починаємо працювати над новим розділом, який називається «Байки» III Повідомлення теми і мети уроку 2 Інформація про байку --- А хто знає, що ж таке байка? --- Про це ми дізнаємося з двох джерел: тлумачного словника та підручника. --- Чи є бажаючі бути сьогодні дослідниками? --- Всі інші прочитайте , що таке байка в підручнику на с.93. --- Словник – це джерело знань,де інформація викладена в науково-популярному стилі.Підручник - це джерело знань, де в доступній формі пояснюють дітям вашого віку поняття «байка». --- Отже, що таке байка? --- Яка головна особливість байки? --- Давайте прочитаємо, як про це сказано в підручнику. --- У більшості байок є повчальний висновок, з якого читачі можуть зрозуміти, що схвалюється, а що засуджується. Байка служить зразком життєвої мудрості. 3 Читання анаграми --- Я вам пропоную прочитати анаграму. --- Хто створює поезію ?( поет) --- Хто створює прозу ? ( прозаїк) --- Хто створює байки? (байкар) IV. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Прочитайте з дошки вислів про байку. Здається, байка просто бреше, А справді ясну правду чеше, Нікого в світі не мине, Читайте, згадуйте мене. — А згадувати про неї просить видатний український байкар Леонід Іванович Глібов з творчістю якого ми зараз всі разом ознайомимось. Отже тема нашого уроку «Вступ до розділу «Байки». Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак» Особливості байки як жанру. Мораль байки та головна думка» --- У кожного на парті лежить папірець з коротеньким повідомленням про життєвий і творчий шлях Л.І.Глібова. Прочитайте спочатку самостійно ці повідомлення, а потім визначтесь хто від вашої пари буде читати ці слова вголос «Ланцюжком». Леонід Іванович Глібов - видатний український байкар. Народився він на Полтавщині 5 березня 1827 року. У дитинстві був веселим і жвавим хлопчиком. Дуже любив доглядати за квітами. Тому його прозвали «королем квітів». Хлопчик дуже любив слухати казки баби Одарки. А ще Леонід Іванович любив слухати народні пісні, зачаровувався народними звичаями й обрядами. В тринадцять років почав вчитися в гімназії. Але так засумував за рідною домівкою, що всю тугу вилив у своєму першому вірші «Сон». Більшу частину життя Глібов прожив у Чернігові,де працював у школі. Він дуже любив дітей і писав для них віршовані казки, загадки, байки, акровірші, жарти. Хвороба серця і легень підірвала здоров’я Леоніда Івановича. Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. Великий доробок залишив після себе байкар. Твори Глібова знають,люблять, шанують багато поколінь читачів не тільки в Україні, а й в усьому світі. --- А чим же байки Л.І.Глібова заслужили таку шану? Поміркуйте про це і в кінці уроку висловите свої думки. 2 Фізкультхвилинка. Гра «Так чи ні» --- Зараз ми з вами трішки відпочинемо. Але у нас буде незвичайна фізкультхвилинка. Я вам пропоную пограти в гру «Так чи ні» Ви прослухали інформацію про Леоніда Глібова. Якщо я називаю правильне твердження – ви робите 2 нахили вправо-вліво,а якщо ні- ви присідаєте 1 раз. * Леонід Глібов ріс веселим і жвавим хлопчиком ( так) * Дуже любив доглядати за тваринами. ( ні) * Дуже любив доглядати за квітами. ( так) * Тому його прозвали «королем квітів». ( так) * Хлопчик дуже не любив слухати казки ( ні) * Він дуже любив дітей і писав для них віршовані казки, загадки, байки, акровірші, жарти. ( так) * Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. ( так) * Небагато творів залишив після себе байкар. (ні) --- Вам сподобалася фізкультхвилинка? (Так, бо весело.) -Мені теж сподобалася, бо я перевірила, хто з вас уважно слухав біографію Глібова 3. Відгадування загадок --- А тепер давайте подивимось, з якими героями байки Л. Глібова ми зустрінемось зараз. Я вам пропоную відгадати загадки. • Швець — не швець, кравець — не кравець, тримає в роті щетинку, в руках ножиці. (Рак) • Упіймав Івасик рибу, але витягати — мука, бо сердита і велика на гачок зловилась... (щука). • Мов знак запитання став, повільно озером поплив, умить піднявся — летить у небі ширококрилий, білий... (лебідь). — Де ми можемо зустріти цих героїв? (На озері, біля води) 4. Випереджальне завдання --- Деяким учням нашого класу було задане випереджальне завдання. Вони повинні були підготувати невелике повідомленн про цих тварин. Щука Щука – це хижа риба, велика за розміром і масою.Може мати довжину більше ніж півтора метри. Зуби у щуки дуже гострі. Забарвлення щуки – сіро-зелене в цятку. Харчується в основному рибою, але може полювати і на водоплавних птахів та їх пташенят. Живе у глибоких річках, озерах по кілька десятків років. Лебідь Лебідь - символ Сонця і Добра, краси і вірного кохання. Лебідь за свою силу, красу і величаву поставу давно й справедливо названий царем водоплавних птахів. Тіло лебедя покривають близько 25 тисяч пір'їн. Лебеді літають дуже швидко. Вони шиплять, сурмлять, а коли доглядають за пташенятами, навіть можуть гавкати по-собачому. Лебеді – перелітні птахи. На зиму вони відлітають на південь. Рак Раки – досить охайні істоти, тому вони не водяться в брудних водоймищах. Рот в рака має дуже сильні щелепи, якими він міцно захоплює корм. Пересувається рак за допомогою чотирьох пар нижніх кінцівок, дуже незвично – «задом наперед». Раки віддають перевагу самоті. Живуть у річковому ґрунті. --- Чи є щось спільне в усіх цих тварин? (Ні, усі вони різні за способом життя, зовнішніми і внутрішніми ознаками) --- Лебідь, рак, щука – абсолютно різні тварини, але Л. Глібов зібрав їх разом у байці «Лебідь, Рак і Щука». Послухайте, що з цього вийшло. V Робота над новим матеріалом 1 Слухання аудіо запису байки --- Що нагадує вам цей твір? ( віршовану казку) 2. Словникова робота --- Перш ніж ви почните самостійно читати байку давайте розберемо значення можливо для декого незрозумілих слів. Безладдя — непорядок. Катма — немає. Хура — віз. Морока — клопіт. --- Давайте звернемо увагу на правильну вимову даних слів. Лад морока безладдя хура катма узялись приставить упирається запряглись VI Опрацювання байки с.94 1. Самостійне читання байки учнями 2. Читання учнями вголос 3 Аналіз байки з елементами вибіркового читання. — Що вирішили зробити тварини. — Чому їм не вдалося зрушити хуру? — Можливо, багаж був великим? (Ні, багаж був не дуже великий. А в тексті про це сказано, що «невелика, бачся, штука...».) — То в чому ж тоді справа? Прочитайте про це. — Якими словами передано дії кожного персонажа? (Лебідь рветься, Рак упирається, а Щука тягне.) — Чи могли діяти персонажі в одному напрямку? (Ні.) Чому? — Що ж тоді хотів підкреслити автор такою домовленістю? (Тварини домовились «приставити хуру», але діяти спільно не зуміли.) — Як ви гадаєте, чи випадкові герої байки — птах, риба і рак? (Ні, автор дібрав таких персонажів, які не могли порозумітися, бо були дуже різні.) — Який висновок робить автор? Прочитайте рядки про це. — У чому полягає причина того, що віз і досі там? (Нерозуміння одне одного, відсутність погодженості дій.) Як про це пише сам байкар? Прочитайте. — Який висновок зробив оповідач байки, спостерігаючи цю картину? Прочитайте. («І діло, як на гріх, не діло — тільки сміх».) — На що схожі ці слова? (На прислів’я) --- Чого вони нас учать? — Запам’ятайте цей вислів, користуйтеся ним при нагоді в своєму житті. Він допоможе вам влучно оцінити зміст роботи та її результати, коли немає погодженості між діями виконавців. Остерігайтеся бути учасниками таких дій. --- Чи є ще слова, що нагадують прислів’я. ( У товаристві лад – усяк тому радіє) Поясніть як ви їх розумієте? 4 Читацька розминка « Око – тренінг» -- Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі очі . *Вгору-вни. * Вліво - вправо * Намалювати очима коло. * Заплющити очі - розплющити 5. Робота над змістом ілюстрації до байки. — Розгляньте ілюстрацію до цієї байки. Який фрагмент байки передав художник на цій ілюстрації? - Подивіться кого і як зобразив художник. Гарний білосніжний Лебідь розпростер чудові крила, від напруги розкрив дзьоб. Він хоче злетіти угору. Щука вся в напрузі, бо і її стримує упряж, поспішає у воду. Вода прозора, навколо краса, цвіте латаття, у буйному розквіті очерет, темно-зелені кущі верболозу. Велично красивий Рак, вирячивши очі, повзе назад, ніби хоче виплутатися з упряжі. 6. Робота в парах. - А зараз попрацюйте в парах. Визначте зачин, основну частину і кінцівку байки. 7 Визначення моралі байки та головної думки --- Чому ж вчить нас ця байка,яка ж її головна думка ? Вчитель - Усьому світу відомий сюжет цієї байки. Його розробив ще відомий грецький байкар Езоп. Пізніше його взяли байкарі відомих країн – французи, німці. Леонід Глібов майстерно використав зміст Езопового твору. Ця байка висміює « дурне безладдя» і стверджує, що тільки в єдності можна досягти успіхів у задуманій справі. - Які недоліки людського характеру засуджувалися у байці? --- Отже, автор висміює людей- егоїстів, які не хочуть взаємопорозумітися і знайти вихід здавалося б ну зовсім в безвихідній ситуації. --- Тобто вони не хочуть взаємодіяти. А хто знає, що означає це слово? --- Взаємодія – це коли люди щось роблять разом і допомагають одне одному. VII Робота над виразністю 1 Партитурне читання --- Діти, а де вам може знадобитися в житті вміння виразно читати байки? (Концерт, компанія друзів) --- Зараз ми з вами повправляємось у виразному читанні, а допоможуть нам в цьому певні знаки. Давайте пригадаємо стрілочка вгору, що означає – сила голосу йде вгору. Стрілка вниз – сила голосу вниз. Одна паличка - невелика пауза, дві палички - велика пауза. 2 Гра « Я почну, а ви продовжіть» --- Я читаю початок речення , а ви дочитуєте до кінця. VIII Підсумок --- З яким новим жанром ми познайомилися на сьогоднішньому уроці? --- А з яким відомим байкарем ви познайомились? --- Чим байка відрізняється від вірша? ( має повчальний висновок) --- Давайте повернемося до запитання , яке прозвучало на на початку уроку. Чому ж байки Л. Глібова знають багато поколінь українських дітей? (Ці байки цікаві, повчальні, змістовні.) --- А чи ваші очікування від уроку справдилися? --- А завдяки чому вдалося виконати всі завдання нашого уроку? ( завдяки тому, що працювали наполегливо, швидко, старанно, в групі взаємодіяли) IХ Домашнє завдання Вивчити байку Л. Глібова напам’ять (с. 94). За бажанням – написати листа головним героям байки Л. Глібова із порадою, яка б допомогла їм впоратися з їхнім завданням

Категорія: Читання | Додав: чайка0568
Переглядів: 680 | Завантажень: 60 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Наші користувачі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Презентації для дітей


Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2016