Вступ до розділу «Байки». Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак» - Читання - Читання - Каталог файлів - Презентації для дітей

                RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Четвер, 30.03.2017,  
                  Вітаю Вас Гость  
Останні коментарі
Доброго дня, допоможіть скачати

На сайті Локмі на сторінці Вашого матеріалу внизу поставити галочку для дозволу викачування.

Підкажіть,будь ласка,як це зробити.

Надайте дозвіл на викачування, будь ласка

Чудово! Дякую!
Answer: Дякую Ірино! Працюю над тим, щоб зібрати всі свої тести в один файл для планшета чи телефона на Android. Як розберуся, що там до чого - поділюсь досвідом.

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Читання » Читання

Вступ до розділу «Байки». Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак»
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 30.01.2016, 15:51

I Організаційний момент Уже дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Роботу швидко починаймо. --- До нас сьогодні на урок завітали гості. Давайте повернемося до них обличчям і привітаємося з ними нахиливши голівку. 2 Вправа «Очікування» --- Я очікую, що на уроці ви будете: уважно слухати, виразно читати, відгадувати загадки, міркувати, відповідати на запитання, здобувати нові знання, поповнювати свій словничок. --- А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ---- Щоб ваші і мої очікування збулися, наш урок ми проведемо під гаслом З думками зберись і до праці мерщій. Ти всі перешкоди здолати умій! Працюй наполегливо, швидко, старанно, Щоб жодна хвилинка не втратилась марно! --- Я б дуже хотіла, щоб ви дотримувались цього девізу протягом всього уроку. II Перевірка домашнього завдання 1 Гра «Загадай – я відгадаю» --- Що було задано додому? (Вивчити дві загадки , скласти свою загадку) --- Перевірити дом. завдання я вам пропоную в формі гри «Загадай – я відгадаю» Питання: 1 Як побудована загадка? ( у формі питального або розповідного речення , у якому слова римуються. Називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками) 2 Які твори належать до усної народної творчості? (Казки, народні пісні, колядки, щедрівки, веснянки, мирилки, приказки, прислів’я) 3 У чому особливості чарівних казок? (У них герої мають надзвичайну силу, відбуваються дивовижні перетворення, події) 4 Які події в казці «Кривенька качечка» засвідчують , що це чарівна казка? (Перетворення качки на дівчину і навпаки) 5 Про кого з персонажів прочитаного розділу можна сказати прислів’ям – «без охоти немає роботи» (Жартівлива нар. пісня «Грицю,Грицю») III Актуалізація опорних знань 1 Розгадування шифрограми — Діти, твори яких жанрів ми вже читали? (Вірші, казки, оповідання, прислів’я, скоромовки, загадки) — Сьогодні ми ознайомимося з новим жанром. А яким, ви скажете, якщо розшифруєте шифрограму-колограму. --- Ключ: читати за рухом годинникової стрілки через букву, починаючи з виділеної. (Байка) --- Ми сьогодні з вами починаємо працювати над новим розділом, який називається «Байки» III Повідомлення теми і мети уроку 2 Інформація про байку --- А хто знає, що ж таке байка? --- Про це ми дізнаємося з двох джерел: тлумачного словника та підручника. --- Чи є бажаючі бути сьогодні дослідниками? --- Всі інші прочитайте , що таке байка в підручнику на с.93. --- Словник – це джерело знань,де інформація викладена в науково-популярному стилі.Підручник - це джерело знань, де в доступній формі пояснюють дітям вашого віку поняття «байка». --- Отже, що таке байка? --- Яка головна особливість байки? --- Давайте прочитаємо, як про це сказано в підручнику. --- У більшості байок є повчальний висновок, з якого читачі можуть зрозуміти, що схвалюється, а що засуджується. Байка служить зразком життєвої мудрості. 3 Читання анаграми --- Я вам пропоную прочитати анаграму. --- Хто створює поезію ?( поет) --- Хто створює прозу ? ( прозаїк) --- Хто створює байки? (байкар) IV. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1.Біографічна довідка — Прочитайте з дошки вислів про байку. Здається, байка просто бреше, А справді ясну правду чеше, Нікого в світі не мине, Читайте, згадуйте мене. — А згадувати про неї просить видатний український байкар Леонід Іванович Глібов з творчістю якого ми зараз всі разом ознайомимось. Отже тема нашого уроку «Вступ до розділу «Байки». Л.Глібов «Лебідь, Щука і Рак» Особливості байки як жанру. Мораль байки та головна думка» --- У кожного на парті лежить папірець з коротеньким повідомленням про життєвий і творчий шлях Л.І.Глібова. Прочитайте спочатку самостійно ці повідомлення, а потім визначтесь хто від вашої пари буде читати ці слова вголос «Ланцюжком». Леонід Іванович Глібов - видатний український байкар. Народився він на Полтавщині 5 березня 1827 року. У дитинстві був веселим і жвавим хлопчиком. Дуже любив доглядати за квітами. Тому його прозвали «королем квітів». Хлопчик дуже любив слухати казки баби Одарки. А ще Леонід Іванович любив слухати народні пісні, зачаровувався народними звичаями й обрядами. В тринадцять років почав вчитися в гімназії. Але так засумував за рідною домівкою, що всю тугу вилив у своєму першому вірші «Сон». Більшу частину життя Глібов прожив у Чернігові,де працював у школі. Він дуже любив дітей і писав для них віршовані казки, загадки, байки, акровірші, жарти. Хвороба серця і легень підірвала здоров’я Леоніда Івановича. Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. Великий доробок залишив після себе байкар. Твори Глібова знають,люблять, шанують багато поколінь читачів не тільки в Україні, а й в усьому світі. --- А чим же байки Л.І.Глібова заслужили таку шану? Поміркуйте про це і в кінці уроку висловите свої думки. 2 Фізкультхвилинка. Гра «Так чи ні» --- Зараз ми з вами трішки відпочинемо. Але у нас буде незвичайна фізкультхвилинка. Я вам пропоную пограти в гру «Так чи ні» Ви прослухали інформацію про Леоніда Глібова. Якщо я називаю правильне твердження – ви робите 2 нахили вправо-вліво,а якщо ні- ви присідаєте 1 раз. * Леонід Глібов ріс веселим і жвавим хлопчиком ( так) * Дуже любив доглядати за тваринами. ( ні) * Дуже любив доглядати за квітами. ( так) * Тому його прозвали «королем квітів». ( так) * Хлопчик дуже не любив слухати казки ( ні) * Він дуже любив дітей і писав для них віршовані казки, загадки, байки, акровірші, жарти. ( так) * Втративши зір, він продовжував писати під лінійку з лупою. ( так) * Небагато творів залишив після себе байкар. (ні) --- Вам сподобалася фізкультхвилинка? (Так, бо весело.) -Мені теж сподобалася, бо я перевірила, хто з вас уважно слухав біографію Глібова 3. Відгадування загадок --- А тепер давайте подивимось, з якими героями байки Л. Глібова ми зустрінемось зараз. Я вам пропоную відгадати загадки. • Швець — не швець, кравець — не кравець, тримає в роті щетинку, в руках ножиці. (Рак) • Упіймав Івасик рибу, але витягати — мука, бо сердита і велика на гачок зловилась... (щука). • Мов знак запитання став, повільно озером поплив, умить піднявся — летить у небі ширококрилий, білий... (лебідь). — Де ми можемо зустріти цих героїв? (На озері, біля води) 4. Випереджальне завдання --- Деяким учням нашого класу було задане випереджальне завдання. Вони повинні були підготувати невелике повідомленн про цих тварин. Щука Щука – це хижа риба, велика за розміром і масою.Може мати довжину більше ніж півтора метри. Зуби у щуки дуже гострі. Забарвлення щуки – сіро-зелене в цятку. Харчується в основному рибою, але може полювати і на водоплавних птахів та їх пташенят. Живе у глибоких річках, озерах по кілька десятків років. Лебідь Лебідь - символ Сонця і Добра, краси і вірного кохання. Лебідь за свою силу, красу і величаву поставу давно й справедливо названий царем водоплавних птахів. Тіло лебедя покривають близько 25 тисяч пір'їн. Лебеді літають дуже швидко. Вони шиплять, сурмлять, а коли доглядають за пташенятами, навіть можуть гавкати по-собачому. Лебеді – перелітні птахи. На зиму вони відлітають на південь. Рак Раки – досить охайні істоти, тому вони не водяться в брудних водоймищах. Рот в рака має дуже сильні щелепи, якими він міцно захоплює корм. Пересувається рак за допомогою чотирьох пар нижніх кінцівок, дуже незвично – «задом наперед». Раки віддають перевагу самоті. Живуть у річковому ґрунті. --- Чи є щось спільне в усіх цих тварин? (Ні, усі вони різні за способом життя, зовнішніми і внутрішніми ознаками) --- Лебідь, рак, щука – абсолютно різні тварини, але Л. Глібов зібрав їх разом у байці «Лебідь, Рак і Щука». Послухайте, що з цього вийшло. V Робота над новим матеріалом 1 Слухання аудіо запису байки --- Що нагадує вам цей твір? ( віршовану казку) 2. Словникова робота --- Перш ніж ви почните самостійно читати байку давайте розберемо значення можливо для декого незрозумілих слів. Безладдя — непорядок. Катма — немає. Хура — віз. Морока — клопіт. --- Давайте звернемо увагу на правильну вимову даних слів. Лад морока безладдя хура катма узялись приставить упирається запряглись VI Опрацювання байки с.94 1. Самостійне читання байки учнями 2. Читання учнями вголос 3 Аналіз байки з елементами вибіркового читання. — Що вирішили зробити тварини. — Чому їм не вдалося зрушити хуру? — Можливо, багаж був великим? (Ні, багаж був не дуже великий. А в тексті про це сказано, що «невелика, бачся, штука...».) — То в чому ж тоді справа? Прочитайте про це. — Якими словами передано дії кожного персонажа? (Лебідь рветься, Рак упирається, а Щука тягне.) — Чи могли діяти персонажі в одному напрямку? (Ні.) Чому? — Що ж тоді хотів підкреслити автор такою домовленістю? (Тварини домовились «приставити хуру», але діяти спільно не зуміли.) — Як ви гадаєте, чи випадкові герої байки — птах, риба і рак? (Ні, автор дібрав таких персонажів, які не могли порозумітися, бо були дуже різні.) — Який висновок робить автор? Прочитайте рядки про це. — У чому полягає причина того, що віз і досі там? (Нерозуміння одне одного, відсутність погодженості дій.) Як про це пише сам байкар? Прочитайте. — Який висновок зробив оповідач байки, спостерігаючи цю картину? Прочитайте. («І діло, як на гріх, не діло — тільки сміх».) — На що схожі ці слова? (На прислів’я) --- Чого вони нас учать? — Запам’ятайте цей вислів, користуйтеся ним при нагоді в своєму житті. Він допоможе вам влучно оцінити зміст роботи та її результати, коли немає погодженості між діями виконавців. Остерігайтеся бути учасниками таких дій. --- Чи є ще слова, що нагадують прислів’я. ( У товаристві лад – усяк тому радіє) Поясніть як ви їх розумієте? 4 Читацька розминка « Око – тренінг» -- Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі очі . *Вгору-вни. * Вліво - вправо * Намалювати очима коло. * Заплющити очі - розплющити 5. Робота над змістом ілюстрації до байки. — Розгляньте ілюстрацію до цієї байки. Який фрагмент байки передав художник на цій ілюстрації? - Подивіться кого і як зобразив художник. Гарний білосніжний Лебідь розпростер чудові крила, від напруги розкрив дзьоб. Він хоче злетіти угору. Щука вся в напрузі, бо і її стримує упряж, поспішає у воду. Вода прозора, навколо краса, цвіте латаття, у буйному розквіті очерет, темно-зелені кущі верболозу. Велично красивий Рак, вирячивши очі, повзе назад, ніби хоче виплутатися з упряжі. 6. Робота в парах. - А зараз попрацюйте в парах. Визначте зачин, основну частину і кінцівку байки. 7 Визначення моралі байки та головної думки --- Чому ж вчить нас ця байка,яка ж її головна думка ? Вчитель - Усьому світу відомий сюжет цієї байки. Його розробив ще відомий грецький байкар Езоп. Пізніше його взяли байкарі відомих країн – французи, німці. Леонід Глібов майстерно використав зміст Езопового твору. Ця байка висміює « дурне безладдя» і стверджує, що тільки в єдності можна досягти успіхів у задуманій справі. - Які недоліки людського характеру засуджувалися у байці? --- Отже, автор висміює людей- егоїстів, які не хочуть взаємопорозумітися і знайти вихід здавалося б ну зовсім в безвихідній ситуації. --- Тобто вони не хочуть взаємодіяти. А хто знає, що означає це слово? --- Взаємодія – це коли люди щось роблять разом і допомагають одне одному. VII Робота над виразністю 1 Партитурне читання --- Діти, а де вам може знадобитися в житті вміння виразно читати байки? (Концерт, компанія друзів) --- Зараз ми з вами повправляємось у виразному читанні, а допоможуть нам в цьому певні знаки. Давайте пригадаємо стрілочка вгору, що означає – сила голосу йде вгору. Стрілка вниз – сила голосу вниз. Одна паличка - невелика пауза, дві палички - велика пауза. 2 Гра « Я почну, а ви продовжіть» --- Я читаю початок речення , а ви дочитуєте до кінця. VIII Підсумок --- З яким новим жанром ми познайомилися на сьогоднішньому уроці? --- А з яким відомим байкарем ви познайомились? --- Чим байка відрізняється від вірша? ( має повчальний висновок) --- Давайте повернемося до запитання , яке прозвучало на на початку уроку. Чому ж байки Л. Глібова знають багато поколінь українських дітей? (Ці байки цікаві, повчальні, змістовні.) --- А чи ваші очікування від уроку справдилися? --- А завдяки чому вдалося виконати всі завдання нашого уроку? ( завдяки тому, що працювали наполегливо, швидко, старанно, в групі взаємодіяли) IХ Домашнє завдання Вивчити байку Л. Глібова напам’ять (с. 94). За бажанням – написати листа головним героям байки Л. Глібова із порадою, яка б допомогла їм впоратися з їхнім завданням

Категорія: Читання | Додав: чайка0568
Переглядів: 894 | Завантажень: 77 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Наші користувачі
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Наша кнопка
Презентації для дітей


Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2017