Склад числа 10. Розпізнавання геометричних фігур. Складання та розв’язування прикладів. - Математика - Математика - Каталог файлів - Презентації для дітей

                RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Субота, 10.12.2016,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Останні коментарі

Доброго вечора)))Скиньте будь ласка фізкультхвилинку ivanna.kozhushko@mail.ru на елетронку

як скачати...будь-ласка



Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Математика » Математика

Склад числа 10. Розпізнавання геометричних фігур. Складання та розв’язування прикладів.
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 07.11.2013, 21:03
Математика 1 клас
Урок-казка

КАЗКОВА МАНДРІВКА З КОЛОБКОМ
Тема. Склад числа 10. Розпізнавання геометричних фігур. Складання та розв’язування прикладів.
Мета. повторити нумерацію чисел від 1 до 10, склад числа 10; закріпити навики усної лічби, вміння дітей порівнювати числа в межах 10, розпізнавати геометричні фігури; продовжувати формувати вміння складати рівності за предметними малюнками. Розвивати логічне мислення, увагу учнів через ігрову діяльність, пізнавальний інтерес до навчання, піднімати емоційний настрій шляхом використання казкових персонажів, сюрпризних моментів.
Виховувати комунікативні якості учнів, цікавість і інтерес до математики, почуття взаємодопомоги, бажання допомогти.

Обладнання. телевізор , комп’ютер, презентація до уроку, лічильний матеріал, казкові герої, набори цифр від1 до 10, підручник.

Тип уроку. Закріплення й застосування знань, умінь та навичок. (Нестандартний)

Хід уроку
І. Організаційна частина.

Любі діти , у наш клас
Завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Всі сідайте тихо, діти,
На уроці- не шуміти,
Руку гарно піднімати.
Чітко всім відповідати.
Приготуйтеся,будь ласка,
Сьогодні у нас – урок-казка.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 1)

Сьогодні на уроці на нас чекає багато казкових пригод і цікавих завдань, виконуючи їх: ми повторимо склад числа 10, складатимемо та розв’язуватимемо приклади, порівнюватимемо числа, розпізнаватимемо геометричні фігури.
Щоб виконати все це, ви маєте уважно слухати, швидко думати, працювати старанно та охайно.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,
Що їх для кмітливих дітей не буває.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, а чи цікаво вам дізнатися, в яку казку ми з вами сьогодні потрапимо і з ким зустрінемося? Послухайте і відгадайте хто до нас поспішає.

Загадка (Слайд 2)
Сидів він на віконечку,
Як маленьке сонечко,
Від Діда з Бабою утік,
Побіг у ліс і раптом зник. (Колобок)

- Діти, ви пам’ятаєте як закінчилася казка? (Колобочка з’їла лисичка)
- Колобок прикотився до нас із проханням - зробити кінець його казки щасливим. Допоможемо йому?
- А хто буде гарно працювати на уроці і давати правильні відповіді, той отримуватиме ось такого смайлика - .

Гра «Мікрофон»
- Діти, як ви гадаєте чому саме смайлика ви будете отримувати?
(Діти дають відповіді:
• він кругленький, як Колобок;
• він такого ж кольору, як і Колобок;
• а ще такий же веселий, як і наш Колобочок)
- А вкінці уроку ми порахуємо у кого їх найбільше і дізнаємося , хто найкраще працював на уроці.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Вправа на орієнтування в просторі.
Починаємо все спочатку. Спекла баба колобка. (Слайд 3)
Подивіться на ілюстрацію до казки і скажіть:
- Хто справа від Колобка?
- Хто від нього зліва?
- Хто позаду?

2. Лічба предметів. Гра «Мовчанка»
- Поклала баба Колобка на віконечко, щоб він прохолов. Лежить Колобок на віконечку та й дивиться на небо. А по небу хмаринки пливуть. От він їх почав рахувати і нам пропонує позмагатися з ним, щоб перевірити, хто краще вміє рахувати. (Слайд 4)
(Слайди 5 - 8)
(Діти рахують хмаринки і показують відповіді на картках-цифрах 4, 6, 10, 7)

- Діти, ви всі справилися із цим завданням і показали Колобочку, що вмієте гарно рахувати предмети.

ІV. Розвиток та закріплення математичних знань.

1. Гра «Назви сусідів числа»
- А нашому Колобку захотілося подорожувати. От він і каже:
Ой, набридло на віконці (Слайд 9)
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити увесь світ.
- Зістрибнув він з віконечка та й котиться вулицею. (Слайд 10)
- Навколо багато будиночків, а в них цифри живуть. Тільки не всі цифри виглянули у віконечка, а Колобочок дуже хоче з ними познайомитися.
- Допоможіть Колобочку дізнатися яка цифра, де живе.
(Слайди 11 - 19)
(Діти називають сусідів числа, або число за його сусідами.)
- Молодці діти, ви вправно справилися з цим завданням.

2. Гра «Порівняй »
- Покотився наш Колобок за село, а там садочок . Цікаво йому стало на якому дереві більше фруктів виросло.
- Допоможемо Колобку? (Слайди 20 -22)
(Діти рахують фрукти і порівнюють їх кількість)

3. Гра «Які грибочки заховались?» (Віднови числовий ряд)
- Покотився Колобок далі. Вже й до лісу потрапив. Ось на галявинці грибочки ростуть. (Слайди 23 - 25)
- Діти, допоможіть Колобочку назвати номери грибочків, що заховалися.
- назвати числа в порядку зростання;
- назвати числа в порядку спадання.
4. Гра «Займи своє місце»
- Колобок хоче з вами, діти, погратися і перевірити, як ви знаєте місце кожної цифри серед інших, тобто цифровий ряд.
(Діти займають місце згідно цифри, яку вони отримали.)

5. Цікаві задачі.
- Діти, пригадайте кого Колобок зустрів у лісі? (Відповіді дітей)
- Розв’язавши цікаві задачі від звірят, ми дізнаємося в якому порядку він їх зустрів . (Слайд 26)

1. Задача від зайчика
Чотири руді лисички
Напились водички.
Ось три заховались,
Скільки їх зосталось? (1)

2. Задача від вовка
В клас зайшов Мишко,
А за ним — Петько,
А за тим Маринка,
За нею Яринка,
А за нею Ганна.
Скільки всіх хлоп'ят? (2)

3. Задача від ведмедя
Зайчик із городу в ліс
Моркву в кошику приніс,
Зручно всівся коло хати
І узявся рахувати:
Дві й одна. Одна і дві.
Виклав моркву на траві,
А сорока із гори
Загукала: «Буде …» (3)

4. Задача від лисиці
Горобець і три синиці
Он летять до годівниці.
Скільки птахів, підкажіть,
Будуть вдячні за обід? (4)


- Швидко ви справилися із задачами і тепер знаєте кого першим зустріне Колобок.
- А кого? Кого останнім? Кого третім? А хто другим зустрінеться із Колобком?
- Ось, яким маршрутом має прокотитися Колобок лісом. (Слайд 27)
- А чи потрапить він назад до діда і баби, і чи буде в його казочці щасливий кінець, залежить від вас, діти.

6. Робота з геометричним матеріалом.
- Котиться наш Колобочок лісом, коли бачить хатинку, а біля неї зайчика.
(Слайд 29)
- Зрадів зайчик Колобочку, бо дуже вже хотів їсти. А щоб Зайчик не з’їв Колобка, нам потрібно його рятувати і виконати завдання.
Подивіться на малюнок і скажіть:
• З яких геометричних фігур він складається?
• Скільки на малюнку трикутників?
• Скільки кружечків?
• Скільки чотирикутників?
• Скільки шестикутників?
• Який казковий герой схожий на сонечко? І чим він схожий?

V. Фізхвилинка. (Слайд29)
- Ви вже трішки стомилися і Колобочок теж. Тож давайте відпочинемо разом.

Вітер в лісі повіває
і вербу стару гойдає.
Вибіг вовчик на полянку
І на вітер косо глянув.
Вітер вовчика злякався
І в дупло верби сховався.

VІ. Закріплення складу числа 10.

1. Гра «Допоможи зайчику».
- Завдання ми виконали, Колобочка врятували, але ж зайчик залишиться голодний. А що він любить їсти? (Відповіді дітей).
- Давайте допоможемо зайчику зібрати врожай капусти, щоб йому було що їсти. Будьте уважними, зібрати потрібно капусту з прикладом, який має у відповіді число 10. (Слайд 30)

2. Гра «Злови рибку».
- Покотився Колобок далі і зустрів Вовчика. Вовчик дуже злий, бо голодний . Він теж хоче з’їсти Колобка. (Слайд 31)
- Потрібно щось придумати, щоб нагодувати вовка. Може тоді, він відпустить Колобочка.
- Придивіться уважно, що видніється за спиною у Колобка? (Річечка)
- А кого ми можемо там наловити? (Рибку)
- Тож, швидше до справи! (Слайд 32)
- Зверніть увагу на відерце, яке тримає Колобок. Які на ньому цифри? (1 і 0).
- Яке число вони позначають? (10)
- Що ви знаєте про це число? (Це перше або найменше двоцифрове число)
- Чому воно двоцифрове? (Для його запису використовують дві цифри)
- Я гадаю, ви зрозуміли, що не вся рибка потрапить до відерця.
- Тільки з відповіддю 10.

- Гарна риболовля у нас була! Багато рибки зловили, тепер вовчику буде, що їсти і він відпускає Колобочка.

3. Гра «Порахуй бджілок».

- Покотився Колобочок далі лісовою стежиною і потрапив на пасіку, на якій живе ведмідь. (Слайд 33)
- Ведмідь, звичайно, дуже зрадів такому смачненькому гостю, бо в нього всі бджоли розлетілися, а мед закінчився. І нашому Колобку знову загрожує небезпека. Але ми не дамо ведмедю з’їсти Колобка, а краще порахуємо бджіл. (Слайди 34-36)
(Діти складають і розв’язують приклади на додавання з а предметними малюнками)

4. Гра «Де живе бджілка». (Слайд 37)
- Кожна бджілка має свою квартиру і тільки туди погодиться повернутися. Щоб справитися із таким завдання, потрібно дуже добре знати склад числа 10. Діти, а ви знаєте? Тоді до роботи!

- Ох і нелегко було впоратися з бджілками. Ви, діти, молодці, не злякалися ні ведмедя, ні його бджіл і Колобочок - врятований, може котитися далі.

5. Фізхвилинка. (Слайд 38)
Та вже дуже стомився наш Колобок, хоче відпочити і пропонує фізхвилинку разом з ним зробити.

(Слайд 39)


У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.


V. Робота з підручником.

- Відпочивши, Колобок знову вирушив у дорогу. (Слайд 40)
І раптом зустрів лисичку -сестричку. А вона ж така хитра, що Колобок і незогледівся, як трапилася біда. (Слайд 41)

Ой, потрапив Колобок
На лисиччин язичок!
Треба його рятувати,
З підручником попрацювати.

- Нелегко буде нам вмовити лисичку не їсти Колобка, багато завдань доведеться виконати. А чи справимося ми , діти?
- Чудово! Тоді швидше до роботи!

1. Робота з монетами. (Слайди 42-47)
- Спочатку ми маємо довести лисичці, що вміємо рахувати гроші.
- Назвіть вартість монет.
- Скільки всього грошей? (діти складають приклад 5+2+1=8)
- Назвіть вартість монет на другому малюнку.
- Скільки всього грошей? (діти складають приклад 5+5=10)
Ознайомлення з монетою номіналом 10 копійок.
- Якими меншими монетами можна замінити монету вартістю 10 к.?
Молодці, діти , переконали лисичку.

2. Хвилинка каліграфії. Гра «Парад красунь» (Слайди 48-53)

- Лисичка дуже ще хоче побачити як ви вмієте писати цифри. І пропонує провести конкурс красунь серед цифр. А щоб дізнатися, яку цифру писати, треба її впізнати. (діти впізнають цифри, які пише олівець і записують їх у зошитах)

Перевірка написання цифр відбувається в парах. Сусіди по парті обмінюються зошитами , вибирають найкращу цифру й малюють над нею корону.
- Ох і красуні у вас у зошитах. Молодці! Лисичка лишилась задоволена.

3. Гра «Порахуй зорі»
Колобок так довго мандрував, що вже й ніч настала.
На небі стали з’являтися зірочки.
Лисичка і тут придумала завдання:
- Скільки великих зірочок?
- Скільки маленьких?
- Яких зірок більше?
- Скільки всього зірочок? (діти складають приклад 7 + 3=10)
- Гарно ви попрацювали й колобочка врятували. Лисичка вирішила його не їсти і відпустила до діда та баби. (Слайд 56)
- Дуже зраділи старенькі поверненню Колобка. Покликали всіх звірів в гості та зробили фото на пам'ять про щасливий кінець казки.
(Слайд 57)

4. Гра «Знайдіть відмінності»
- А наш Колобок сфотографувався окремо . І хоче показати вам свої фотографії.
- Чи помітили ви чим вони відрізняються? (Слайд 58)

5 . Вправа з логічним навантаженням.
- Сподобалися вам, діти, фотографії Колобка?
- І йому сподобалися. От і вирішив він надіслати їх своїм друзям-звірям у ліс.
- Поклав Колобок фото у різні конверти: у зелений стільки ж, скільки в синій. А в синій стільки ж, скільки в жовтий. У який конверт Колобок поклав більше своїх фото? (Слайди 59-60)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Знайди пару» (Робота в парах)
Завдання скласти цифри у пари так, щоб вони утворили число 10, використовуючи два набори цифр від 1 до 10.

Підрахунок кількості смайликів, визначення переможців.

- Ось і скінчилась наша казкова подорож разом із Колобком, який опинився, нарешті, вдома. (Слайд 61)
- Він щиро дякує вам за допомогу. Адже ви допомогли зробити кінцівку його казки щасливою та доброю!
- А чи цікаво було вам?
- Що вам найбільше сподобалось на уроці?

- Завдання якого з казкових героїв сподобалося найбільше?

Продзвенів дзвінок
закінчився вже урок.
За який спасибі всім:
і дорослим, і малим!
Категорія: Математика | Додав: Leka
Переглядів: 2500 | Завантажень: 312 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 3
3  
Доброго дня! Підскажіть як скачати з файлообмінника.
Відповідь: Нажаль, ніяк. Автор презентацію не додав.

2  
Почему-то не могу скачать презентацию.

1  
Презентацію завантажте на файлообмінник

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Наші користувачі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Презентації для дітей


Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2016