RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        П'ятниця, 26.04.2024,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Наша кнопка
Презентації для дітей


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Математика » Математика

Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах 2000.
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 19.10.2013, 21:11
Урок математики 4 клас
Тема: Утворення, називання і читання чотирицифрових чисел у межах 2000. Розв’язування задач.
Мета: ознайомити учнів з утворенням, назвою і читанням чотирициф¬рових чисел у межах 2000; повторити способи позатабличного множення двоцифрових чисел на одноцифрове число; розвивати вміння розв'язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів і на декілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати любов до рідного краю, охайність, організованість.

Обладнання. Мультимедійне обладнання, презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку. ( Тема Слайд 1)

І. Організація класу до уроку.
- Діти, всі готові до уроку? Сідайте.
У нас сьогодні ніби свято.
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться.
Й веселенько усміхніться.
Діти: Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя завжди буде.
Не на день і не на рік –
А на довгий – довгий вік.
ІІ варіант:
- Любі учні! У наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий клас.
2. Мотивація навчальної діяльності:
- Математика - це цариця наук. Вона присутня повсюди: у повсякденному житті, у поезії, музиці, архітектурі, історії та географії. Сьогодні за допомогою математичних знань ми дізнаємося багато нового та цікавого про чудове місто України. А яке саме – дізнаємося, розв’язавши приклади .
( Слайд 2) - 4 клика
- Молодці!
- Наш урок – це маленька екскурсія по Києву. Ми не тільки познайомимося з його історією, але й дізнаємося як утворюються , називаються й читаються чотирицифрові числа, будемо розв’язувати задачі та приклади, працювати з геометричним матеріалом.

3. Усний рахунок
- А зараз ми з вами проведемо розумову розминку і дізнаємося багато цікавого про Київ. (Слайд 3)
Як і кожне місто, Київ має свою емблему - герб. Перший герб був створений в 15 столітті, а 230 років тому Київ отримав новий герб з зображенням архангела Михаїла.

- Полічіть від 15 до 23; від 95 до 109; від 993 до 1000
- Розкажіть про число 230. ( 2 сот., 3 дес., 0 од.; трицифрове;
парне; можна розкласти на три доданки: 200+30+0)
- Назвіть сусідів числа 230; 325; 400; 699;

- А яка найбільша річка України протікає в Києві?
- Дніпро вважається річкою трьох народів, бо протікає не лише через Україну, а й Росію та Білорусію. Греки називали Дніпро Борисфеном, а ми , слов’яни, Славутою.

- Знайдіть суму чисел 300 і 100 ( 400)
- Саме така найменша ширина Дніпра в межах Києва.
- Знайдіть різницю чисел 750 і 150 (600)
- Це найбільша ширина Дніпра в межах Києва.
- Скільки сантиметрів в 9м 8дм 1 см? (981см)
- Саме така протяжність Дніпра, але в кілометрах на території України.
- Знайдіть добуток чисел 2 і 3 (6)
- Саме така глибина Дніпра в наймілкішому місці.

(Слайд 4)
- Перед вами зображення Києво-Печерської лаври. Це найдавніший храм міста. В ньому захоронено 117 святих-ченців. Вони мешкали у печерах, підземних келіях.

- Доповніть числа, які ви бачите, до 117.

100
50 17
90 117 80
110
- Як можна назвати числа 50, 80, 100, 90? (круглі)
- Які числа зайві? Чому? (17, 117)

4. Хвилинка каліграфії
- А зараз відкриємо зошити, покладемо їх під нахилом та проведемо хвилинку каліграфії.
- У 988 році київський князь Володимир хрестив Київську Русь. На честь князя над Дніпром споруджено ось такий пам’ятник. (Слайд 5)
- Пропишіть рядок цифр 9,8,8, повторюючи закономірність.
- Згадаємо, що цифри ми пишемо охайно, без виправлень, каліграфічно.
- Які трицифрові числа можна скласти з цифр 9 та 8?
(записати каліграфічно на дошці)
- Підкресліть однією лінією найбільше трицифрове число; двома лініями – найменше.
5. Робота над темою.
- Сьогодні ми починаємо знайомство з «Багатозначними числами». На першій сходинці живуть чотирицифрові числа.

Сьогодні на уроці ми почнемо знайомство саме з ними. Але спочатку:
- Полічіть одиницями до 10. Що утворюють 10 одиниць? (1 десяток)
- Полічіть десятками до 10 десятків. Що утворюють 10 десятків?( 1 сотню)
- Полічіть сотнями до 10 сотень. Що утворюють 10 сотень? (1 тисячу)
- Ми вміємо називати, читати і записувати числа до 1000. Однак є числа, більші від 1000. Якщо до тисячі додати одиницю, то отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один йде число тисяча два, а потім — тисяча три, тисяча чотири, тисяча п 'ять і т. д.

- Розгляньте мал. (с.16, № 109 підручника) (Слайд 6)
- Скажіть, яке число тут зображено за допомогою пучків з паличок і окремих паличок?
( У найбільшому пучку одна тисяча паличок. (Число тисяча двісті тридцять два.))
- Так, це число тисяча двісті тридцять два.
- У ньому одна тисяча, дві сотні, три десятки і дві одиниці.
- Це чотирицифрове число.
- У чотирицифровому числі, крім розрядів одиниць, десятків і сотень, є ще розряд тисяч.

- Розгляньмо запис чотирицифрових чисел у нумераційній таблиці (с.17 підр.) (Слайд 7)

- Прочитаймо ці числа. Числа починаємо читати з розряду тисяч. (Учитель читає числа, записані в таблиці, а потім пропонує учням прочитати їх повторно.)

- А зараз навчимося записувати чотирицифрові числа. Їх починають записувати з розряду тисяч, тобто в такому ж порядку, як і читають.

- Наприклад, число 1348 так і записують 1348.

- Запишіть числа : 1897, 1903, 1400, 1040.

- Із скількох цифр складаються чотирицифрові числа? (Чотирьох)

6. Дидактична гра «Оплески»
(До дошки виходять 4 учні: розряди тисяч, сотень, десятків, одиниць. Хтось із дітей називає чотирицифрове число. Кожен з учнів біля дошки повинен зробити по черзі стільки оплесків, скільки в розряді одиниць)

7. Робота в группах
- Попрацюємо в групах. У вас на столах картки із завданням. Напишіть в клітинках чотирицифрове число, назва якого складається з певної кількості слів: одного, двох, трьох, чотирьох.

з одного слова
з двох слів
з трьох слів
з чотирьох слів

8. Фізкультхвилинка. (Слайд 8)
Ми по Києву гуляєм
Фізкультхвилинку починаєм
Справа – Лавра, тут – Хрещатик,
А внизу – Дніпро.

В синім небі сонце сяє
І за нами промовляє:
Раз, два, три, чотири, п’ять
Будем дружніми зростать.
На «відмінно» будем вчитись
І ніколи не лінитись.
7. Робота з підручником.
а) Закріплення та осмислення знань.
- А зараз ми попрацюємо з підручником. Відкрийте його на с. 17, № 111 (усно, ланцюжком)
- Якщо ми додаємо до числа 1, то отримуємо …наступне число.
- Якщо ми віднімаємо від числа 1, то отримуємо …попереднє число.

б) Розвиток математичних умінь.

1. Приклади № 112- обчислити добутки, користуючись правилом множення суми на число або переставною властивістю множення ( 4 пр. – колект.; 2 пр. – сам.)
- Яким заканом множення ми скористалися?

2. Задача № 113 ( колект.)

- Прочитайте умову задачі.
- Про кого розповідається в задачі?
- В яких класах навчалися учні?
- Який журнал передплатили учні?
- Скільки учнів 1 класу передплатили журнал?
- А 2 класу?
- Що відомо про учнів 3 класу, котрі передплатили журнал?
- Яке запитання задачі?
- Чи зможемо ми зразу дати відповідь на запитання задачі?
- Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?

- Складемо план розв’язування задачі:
- Про що дізнаємося в 1 дії? 2 дії? 3 дії?
- Запишемо умову задачі коротко.
- Які головні слова?

- Продовжимо подорож по місту Києву.
- Як називається головна вулиця Києва?
- Сьогодні Хрещатик красива і сучасна вулиця. А колись на місці Хрещатика була Хрещата долина. Російський поет-мандрівник В.Ізмайлов більш ніж 200 років тому писав, що вулиці Хрещатика вимощені, майже не було кам’яних будинків, і називав це місце селищем, а не містом.
- А зараз ми уявимо, що мандруємо Хрещатиком і розв’яжемо задачу:

3. Задача № 114 ( умова на слайд 9), колективно розібрати, самостійно записати розв’язання.
За 1 год Кількість
годин Відстань
Велосипедист
12 км
2 год
Однакова
Турист
?
6 год
- Про кого розповідається в задачі?
- Скільки км проїжджає велосипедист за 1 год?
- Скільки год він був в дорозі?
- Знаючи, скільки км проїжджає велосипедист за 1 год і скільки годин він був в дорозі, про що можна дізнатися?
- Що нам відомо про відстань велосипедиста та туриста?
- Значить, знаючи відстань, що проїхав турист і скільки год він був у дорозі, зможемо дати відповідь на запитання задачі?

4. Задача № 115* (усно), скласти вираз.

8. Робота з геометричним матеріалом.( Слайд10, 11)
- Порахуйте, скільки трикутників.

9. Підсумок уроку. «Мікрофон».
- Яким містом ми сьогодні подорожували?
- Що цікавого ви запам’ятали?
- Чого навчилися на уроці?
10. Домашнє завдання: с. 17 № 116.
Категорія: Математика | Додав: Натусик7866
Переглядів: 4173 | Завантажень: 198 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2024