RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        П'ятниця, 29.03.2024,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Наша кнопка
Презентації для дітей


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Основи здоров'я » Основи здоров'я

презентация к уроку
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 24.11.2012, 22:51
Основи здоров’я урок 21.
Тема: Безпека в природному середовищі. Природні лиха. Землетрус. Повінь
Мета: вчити:
- ознаки небезпечних природних ситуацій та їхні назви;
- правила поведінки в умовах надзвичайних ситуацій; розвивати:
- розпізнавання природних лих за їх ознаками; виховувати: - емоційно вольові якості особистості у разі екстремальних дій у надзвичайних ситуаціях.
І Організація класу
Вправа «Промінець любові» (див. урок 15)
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Визначення теми й завдань уроку
Слухання інформації про наслідки надзвичайних ситуацій, спричинених природними лихами.
(Під час інформації доцільно звертатись до плакатів із зоб¬раженням стихійних лих).
-Землетруси можуть продовжуватись від декількох секунд до декількох діб. Вони наносять великі матеріальні збитки і забира¬ють життя у тисяч людей. Так, наприклад, у результаті землетрусу інтенсивністю 8 балів за шкалою Ріхтера 21 червня 1990 р. н;і півночі Ірану загинуло більше 50 тис. чоловік і близько 1 млн чоловік отримали травми і залишились без житла.
-Повені можуть супроводжуватись пожежами внаслідок об¬ривів електричних кабелів і проводів, через нерівномірну просадку ґрунту під опорами ліній електричних передач.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя про стихійні лиха.
*3суви можуть руйнувати населені пункти, знищувати сіль¬ськогосподарські угіддя, створювати небезпеку для трубопроводів, ліній зв'язку, електропередач тощо. Крім того, вони мо¬жуть перегородити долину, створити завальне озеро і сприяти утворенню паводків. Наприклад, у 1911 р. на Памірі сильний землетрус викликав гігантський зсув. Сповзло біля 2,5 млрд м3 гірської породи. Був завалений кишлак Усой з його 54 жителя¬ми. Зсув перегородив долину річки Мургаб і створив завальне озеро, яке затопило кишлак Сараз. Висота цієї природної дам¬би досягла 300 м, максимальна глибина озера - 284 м, довжи¬на - 53 км.
^Наслідки селів бувають катастрофічні. Так, 8 липня 1921 р, о 21 годині на місто Алма~Ата з боку гір обвалилася маса землі, мулу, каміння, снігу, піску, яку підганяв могутній водний потік.; Цим потоком були знесені дачні споруди, що розташувались біля підніжжя гори разом з людьми, тваринами та фруктовими сада¬ми. Страшний потік увірвався в місто, перетворив його вулиці і бурхливі ріки з крутими берегами зі зруйнованих будинків.
*Снігові лавини наносять великої шкоди і можуть стати причиною загибелі людей. Так, 18 липня 1980 р. на шпилі Леніна на Памірі в результаті землетрусу і сходу зі схилу великої снігової лавини був знесений табір альпіністів, який розташовувався на висоті 5300 м. Загинуло 40 чоловік.
*...лісові пожежі у Західному Сибіру в 1913 р. за літо зни-І щили біля 15 млн га лісу. Влітку 1921 р. при сильній засусі та ураганних вітрах пожежами було знищено біля 200 тис. га дуже цінної марійської сосни.
*...у грудні 1944 р. в 300 милях на схід від острова Лусон! (Філіпіни) кораблі 3-го флоту США опинились у районі поблиЛ зу центру тайфуна. В результаті 3 есмінця затонуло, 28 інших кораблів отримали пошкодження, 146 літаків на авіаносцях і 19 гідролітаків на лінкорах та крейсерах були розбиті, пошкод-; жені й змиті за борт, загинуло більше 800 чоловік.
Так, від ураганних вітрів небувалої сили і гігантських хвиль, Що обвалились 13 листопада 1970 р. на прибережні райони Схід¬ного Пакистану, постраждало біля 10 млн чоловік, у тому числі приблизно 0,5 млн чоловік загинуло та зникло без вісті.
(За О.В. Гнатюком)
2. Визначення ознак стихійних лих. Робота з таблицею.
Стихійні лиха

Назва
СТИХІЙНОГО
лиха Ознаки стихійного лиха Причини виникнення і 1
Наслідки
1 2 3 4
Землетрус Сильні коливан¬ня земної кори Вулкани, тек¬тонічні причини Руйнування будівель, спо¬руд, людські жертви
Повінь Значне затоплен¬ня місцевості Підйом води в озері, річці, водо¬сховищі (весняне танення снігу, зливи, затори льоду на річках) Великі ма¬теріальні збитки, люд¬ські жертви
зсуви Ковзаючі перемі¬щення мас гірсь¬ких порід вниз по схилу (бува¬ють зсуви-пото-ки, коли твердий матеріал змі¬шується з водою) Порушення рів¬новаги з різних причин: підмив порід водою, послаблення міц¬ності порід Катастрофи,
людські
жертви
снігові лавини зсуви) Ковзаючі пере¬міщення сні¬гових мас по
схилу. Суміш кристаликів сні¬гу та повітря Велика сила снігу Катастрофи,
людські
жертви
1 2 3 і
Селі Раптові паводки з дуже великою концентрацією мінеральних частин, камін¬ня й уламків гірських порід. Можуть бу¬ти грязьові, грязьокам'яні, водокам'яні Зливні опади, інтенсивне танен¬ня снігу, прорив завальних озер, обвали, зсуви, землетруси Руйнування ] будівель, спов руд, людськії жертви
Ураган Вітер силою 12 балів за шкалою Бофорта, швид¬кість перевищує 32,6 м/с (117,3 км/год) Руйнує спо¬руди, лінії зв'язку, елек« тропередач, пошкоджує транспортні комунікації, 1 лаімає і види*! рає з корін¬ням дерева, на морі руй¬нує і затоп¬лює кораблі
Пожежі Неконтрольо-ваний процес горіння Необережне по¬водження з вог¬нем; порушення правил пожежної безпеки, грозові розряди, само¬займання сухої трави та торфу Знищення
матеріальних
цінностей,
загибель
людей
1
Фізкультхвилинка
Встаньте діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній, І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться. Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте. І за парти тихо сядьте.
(М.М. Байрачна)
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Наведення прикладів природних лих.
Зошит з основ здоров'я, с. 51, завд. 113.
2. Обговорення ситуативних малюнків. Зошит з основ здоров'я, с. 51, завд. 114.
3. З'єднання назви природного лиха з його описом» Зошит з основ здоров'я, с. 52, завд. 115.
4. Складання правил поведінки під час стихійних лих. Зошит з основ здоров'я, с. 52, завд. 116.
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Послухайте вірш В. Бутрім «Лісова криниця». Як його . і міст пов'язаний з темою нашого уроку?
Лісова криниця
Колись у лісі був ставок –
Криниця лісова.
Поїла звірів і пташок
Вода його жива. •
Та, кажуть люди, від добра
Не довго до біди.
Прийшла до лісу дітвора,
Побігла до води.
Хтось, камінці жбурлявши, гравсь,
Хтось черевик знайшов,
У воду кинув і сміявсь,
Як той на дно пішов.
В криницю падали гілки,
Якийсь протрухлий пень,
Всілякий мотлох і пляшки...
То був жорстокий день.
Як вона плакала тоді!
І з нею разом - ліс.
Але в забрудненій воді
Не видно було сліз.
Минув той день,
та - не біда.
Були і інші дні.
Вже нежива була вода:
Смітник чорнів на дні.
Колись зелені береги
Тепер були брудні.
Пташки літали навкруги
Зажурені, сумні.
Тепер вона вже заросла,
Красуня лісова.
Колись, розказують, була
У ній вода жива...
Категорія: Основи здоров'я | Додав: viktoriya
Переглядів: 3191 | Завантажень: 211 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2024