RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Вівторок, 21.11.2017,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Останні коментарі
Дякую, за чудову роботу.Мені сподобалось.

Щиро дякую! Чудова вправа на вдосконалення швидкості читання.



Дякую за відгук. Зроблю другу частину,- додам.

Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Основи здоров'я » Основи здоров'я

презентация к уроку
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 24.11.2012, 22:51
Основи здоров’я урок 21.
Тема: Безпека в природному середовищі. Природні лиха. Землетрус. Повінь
Мета: вчити:
- ознаки небезпечних природних ситуацій та їхні назви;
- правила поведінки в умовах надзвичайних ситуацій; розвивати:
- розпізнавання природних лих за їх ознаками; виховувати: - емоційно вольові якості особистості у разі екстремальних дій у надзвичайних ситуаціях.
І Організація класу
Вправа «Промінець любові» (див. урок 15)
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Визначення теми й завдань уроку
Слухання інформації про наслідки надзвичайних ситуацій, спричинених природними лихами.
(Під час інформації доцільно звертатись до плакатів із зоб¬раженням стихійних лих).
-Землетруси можуть продовжуватись від декількох секунд до декількох діб. Вони наносять великі матеріальні збитки і забира¬ють життя у тисяч людей. Так, наприклад, у результаті землетрусу інтенсивністю 8 балів за шкалою Ріхтера 21 червня 1990 р. н;і півночі Ірану загинуло більше 50 тис. чоловік і близько 1 млн чоловік отримали травми і залишились без житла.
-Повені можуть супроводжуватись пожежами внаслідок об¬ривів електричних кабелів і проводів, через нерівномірну просадку ґрунту під опорами ліній електричних передач.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя про стихійні лиха.
*3суви можуть руйнувати населені пункти, знищувати сіль¬ськогосподарські угіддя, створювати небезпеку для трубопроводів, ліній зв'язку, електропередач тощо. Крім того, вони мо¬жуть перегородити долину, створити завальне озеро і сприяти утворенню паводків. Наприклад, у 1911 р. на Памірі сильний землетрус викликав гігантський зсув. Сповзло біля 2,5 млрд м3 гірської породи. Був завалений кишлак Усой з його 54 жителя¬ми. Зсув перегородив долину річки Мургаб і створив завальне озеро, яке затопило кишлак Сараз. Висота цієї природної дам¬би досягла 300 м, максимальна глибина озера - 284 м, довжи¬на - 53 км.
^Наслідки селів бувають катастрофічні. Так, 8 липня 1921 р, о 21 годині на місто Алма~Ата з боку гір обвалилася маса землі, мулу, каміння, снігу, піску, яку підганяв могутній водний потік.; Цим потоком були знесені дачні споруди, що розташувались біля підніжжя гори разом з людьми, тваринами та фруктовими сада¬ми. Страшний потік увірвався в місто, перетворив його вулиці і бурхливі ріки з крутими берегами зі зруйнованих будинків.
*Снігові лавини наносять великої шкоди і можуть стати причиною загибелі людей. Так, 18 липня 1980 р. на шпилі Леніна на Памірі в результаті землетрусу і сходу зі схилу великої снігової лавини був знесений табір альпіністів, який розташовувався на висоті 5300 м. Загинуло 40 чоловік.
*...лісові пожежі у Західному Сибіру в 1913 р. за літо зни-І щили біля 15 млн га лісу. Влітку 1921 р. при сильній засусі та ураганних вітрах пожежами було знищено біля 200 тис. га дуже цінної марійської сосни.
*...у грудні 1944 р. в 300 милях на схід від острова Лусон! (Філіпіни) кораблі 3-го флоту США опинились у районі поблиЛ зу центру тайфуна. В результаті 3 есмінця затонуло, 28 інших кораблів отримали пошкодження, 146 літаків на авіаносцях і 19 гідролітаків на лінкорах та крейсерах були розбиті, пошкод-; жені й змиті за борт, загинуло більше 800 чоловік.
Так, від ураганних вітрів небувалої сили і гігантських хвиль, Що обвалились 13 листопада 1970 р. на прибережні райони Схід¬ного Пакистану, постраждало біля 10 млн чоловік, у тому числі приблизно 0,5 млн чоловік загинуло та зникло без вісті.
(За О.В. Гнатюком)
2. Визначення ознак стихійних лих. Робота з таблицею.
Стихійні лиха

Назва
СТИХІЙНОГО
лиха Ознаки стихійного лиха Причини виникнення і 1
Наслідки
1 2 3 4
Землетрус Сильні коливан¬ня земної кори Вулкани, тек¬тонічні причини Руйнування будівель, спо¬руд, людські жертви
Повінь Значне затоплен¬ня місцевості Підйом води в озері, річці, водо¬сховищі (весняне танення снігу, зливи, затори льоду на річках) Великі ма¬теріальні збитки, люд¬ські жертви
зсуви Ковзаючі перемі¬щення мас гірсь¬ких порід вниз по схилу (бува¬ють зсуви-пото-ки, коли твердий матеріал змі¬шується з водою) Порушення рів¬новаги з різних причин: підмив порід водою, послаблення міц¬ності порід Катастрофи,
людські
жертви
снігові лавини зсуви) Ковзаючі пере¬міщення сні¬гових мас по
схилу. Суміш кристаликів сні¬гу та повітря Велика сила снігу Катастрофи,
людські
жертви
1 2 3 і
Селі Раптові паводки з дуже великою концентрацією мінеральних частин, камін¬ня й уламків гірських порід. Можуть бу¬ти грязьові, грязьокам'яні, водокам'яні Зливні опади, інтенсивне танен¬ня снігу, прорив завальних озер, обвали, зсуви, землетруси Руйнування ] будівель, спов руд, людськії жертви
Ураган Вітер силою 12 балів за шкалою Бофорта, швид¬кість перевищує 32,6 м/с (117,3 км/год) Руйнує спо¬руди, лінії зв'язку, елек« тропередач, пошкоджує транспортні комунікації, 1 лаімає і види*! рає з корін¬ням дерева, на морі руй¬нує і затоп¬лює кораблі
Пожежі Неконтрольо-ваний процес горіння Необережне по¬водження з вог¬нем; порушення правил пожежної безпеки, грозові розряди, само¬займання сухої трави та торфу Знищення
матеріальних
цінностей,
загибель
людей
1
Фізкультхвилинка
Встаньте діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній, І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться. Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте. І за парти тихо сядьте.
(М.М. Байрачна)
IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Наведення прикладів природних лих.
Зошит з основ здоров'я, с. 51, завд. 113.
2. Обговорення ситуативних малюнків. Зошит з основ здоров'я, с. 51, завд. 114.
3. З'єднання назви природного лиха з його описом» Зошит з основ здоров'я, с. 52, завд. 115.
4. Складання правил поведінки під час стихійних лих. Зошит з основ здоров'я, с. 52, завд. 116.
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Послухайте вірш В. Бутрім «Лісова криниця». Як його . і міст пов'язаний з темою нашого уроку?
Лісова криниця
Колись у лісі був ставок –
Криниця лісова.
Поїла звірів і пташок
Вода його жива. •
Та, кажуть люди, від добра
Не довго до біди.
Прийшла до лісу дітвора,
Побігла до води.
Хтось, камінці жбурлявши, гравсь,
Хтось черевик знайшов,
У воду кинув і сміявсь,
Як той на дно пішов.
В криницю падали гілки,
Якийсь протрухлий пень,
Всілякий мотлох і пляшки...
То був жорстокий день.
Як вона плакала тоді!
І з нею разом - ліс.
Але в забрудненій воді
Не видно було сліз.
Минув той день,
та - не біда.
Були і інші дні.
Вже нежива була вода:
Смітник чорнів на дні.
Колись зелені береги
Тепер були брудні.
Пташки літали навкруги
Зажурені, сумні.
Тепер вона вже заросла,
Красуня лісова.
Колись, розказують, була
У ній вода жива...
Категорія: Основи здоров'я | Додав: viktoriya
Переглядів: 2656 | Завантажень: 210 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Наші користувачі
Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 4
Користувачів: 1
viktorija-avdijuk
Наша кнопка
Презентації для дітей


Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2017