RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Середа, 18.10.2017,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу

Каталог файлів

Головна » Файли » "Я і Україна" » Моя Україна

Як зимують птахи і звірі
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 15.04.2013, 21:19
Я і Україна
Тема. Як зимують птахи і звірі.
Мета. Встановити взаємозв’язки між змінами в неживій і живій природі; формувати вміння порівнювати за істотними ознаками тварин, їхній спосіб життя,харчування з настанням зими; розвивати вміння спостерігати за птахами, що зимують; узагальнювати; виховувати дбайливе ставлення до птахів, звірів.
Обладнання: аплікації, картини з життя тварин, годівнички, ІКТ.
Хід уроку
І Організаційна частина
ІІ Перевірка д/з
Диктант «Так чи ні» ( діти ставлять + або -)
• Зимові місяці: грудень, січень, лютий. Так чи ні?
• Зимові опади:сніг, іній. Так чи ні?
• Рослини взимку ростуть. Так чи ні?
• Терен, шипшина і горобина стають смачнішими після перших морозів. Так чи ні?
• У морозну погоду сніг рипить під ногами. Так чи ні?
• Перелітні птахи відлітають у теплі краї тому, що люблять мандрувати. Так чи ні?
• Ялинка, сосна завжди зелені. Так чи ні?
• Дерева вкрилися інеєм – буде тепло. Так чи ні?
ІІІ Хвилинка календарика
Грудень
Як художник змалював перший місяць зими? Чому у народі грудень називають «студень, студений», «хмурень», «мостовик». Що відбувається в грудні з водою в річках? Які свята святкують у грудні?
Якщо ліс шумить – на відлигу.
Снігурі прилетіли у грудні – зима буде сувора. ( Синоптик аналізує погоду за підказкою з демонстраційної дошки – день, число, місяць, температура, вітер, опади, стан неба)
IV Оголошення теми і мети уроку
• Іноді зима прекрасна. Легкий мороз, пухнастий сніг, сріблястий іній прикрашає дерева. Діти весело катаються на лижах і санчатах.
А іноді – дмухне зима холодом, завіє хуртовиною, закрутить завією, мороз наче тріщить. Замовкають пташки. Ховаються в теплих житлах люди. Страшенно холодно.
Але не про примхи зими сьогодні піде розмова.
Сьогодні ми дізнаємось про те, як зимують птахи і звірі
• Очікування
Цей урок навчить мене… ( любити природу, спостерігати за зимуючими птахами,розуміти проблеми тварин взимку,дізнатися багато цікавого з життя тварин, знаходити взаємозв’язок між змінами в живій і неживій природі)
V. Вивчення нового матеріалу.
Для того, щоб дізнатись про зимівлю пташок сі звірів треба потрапити до лісу. Як ви вважаєте гарно зараз у лісі? Я запрошую вас в уявну подорож до казкового лісу.
1. Слухання запису співу пташок.
Що за голоси ви чуєте у лісі?
Чи буває так у природі? Зима,сніг,мороз і пташине щебетання?
Які птахи не залишають нас взимку? (зимуючі птахи)
Хто відлітає у вирій?
Яка основна причина змушує птахів залишати оселю, своє місце?.
(День стає коротшим. Організму птаха не вистачає променів сонця)
2. Розповідь про пташок
В лісі нам зустрілись три пташечки горобець,синичка, шишкарик. Розкажіть, що ви знаєте про цих пташок.
3. Зустріч з загадковим хлопчиком.
Сьогодні, коли я йшла на роботу, підслухала розмову двох горобчиків. Вони розповідали, що у нашому класі на уроці присутній якийсь загадковий хлопчик. Хто ж він такий?
Виходить хлопчик з годівничкою
- Я – володар птахів. Захочу – птахи самі прилетять до мене. Захочу – прилетять снігурі й горобці. Захочу – з’являться гості з півночі: снігурі та омелюхи.
- Можливо ти чарівник.
- Ні, я не чарівник. Я не шепочу таємничих заклинань. І у мене немає чарівної палички. Зате у мене є чарівна хатка. На вигляд – проста хатка, та у ній чарівна сила.
- Цікаво, що ж це за хатка?
- Ну гаразд, я відкрию свій секрет(показує годівничку). І до вас, варто вам тільки захотіти, почнуть прилітати птахи. Для цього треба насипати хлібних крихт, насіння у годівничку і виставити на вікно або повісити на дерево. І вона стане чарівною хаткою. До неї одразу ж прилетять птахи.
- Спасибі тобі, хлопчику, за таку цікаву пораду. Ми обов’язково скористаємось нею і зимуючі птахи будуть нашими постійними гостями.
4.Робота у групах
А зараз ми виконаємо завдання: посадимо птахів до годівничок. ( У кожній групі стоїть годівничка). Але будьте уважні. Подумайте, які птахи зимуючі, а які перелітні. Виберіть тільки зимуючих. ( Робота в групах )
I Група – ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх.
II Група – журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
III Група – зяблик, лелека, ворона, галка, соловей, дятел.
IV Група – шпак, горобець, ластівка, омелюх, голуб.
V Група - журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур
5 Робота з підручником. С. 94
Чим можна підгодовувати пташок взимку?
VI Фізкультхвилинка
6 Звірі
Багато клопоту завдає зима не тільки птахам , а й звірам. Тому вони змушені якось рятуватись від голоду і холоду.
а) сліди звірів
Подивіться яких звірів можна зустріти в зимовому лісі. Хто знає чиї це сліди?
б) розповідь лисички,білочки,зайця,вовка (діти одягнені в костюми)
в) розповідь вчителя
Чому взимку ми не зустрінемо в лісі їжачка,ведмедя,борсука?
VII. Підсумок уроку.

• Робота в зошиті. с. 16
• Робота в малих групах «Впізнай тваринку»

У ……….. немає ні нори, ні гнізда. Він ховається то під кущем, то в ярочку виспиться. Інколи ямку в снігу
викопає — там і заночує. Шуба у……….. тепла, біла.
Вдень ………. спить, а вночі виходить на полювання.
Їсть молоді гілочки дерев, кущів. Інколи в село
Завітає до стогу сіна.

………… живе у дуплі дерева — у гнізді, яке будує
з хмизу та гілок. У ньому тепло і затишно. А якщо
великий мороз, то ………… згортається клубочком, вкри-
вається пухнастим хвостом і спить. Головна їжа у ……….
в коморі — жолуді, горіхи, сушені гриби. Шубка
у …………… взимку сіра.

…………. старанно готує барліг під корінням дерев
або в сушняку. Бурий ……….. — всеїдна тварина. Він
любить ласувати корінцями, ягодами, дрібними тва-
ринками. Взимку йому не знайти такої їжі. До зими
у …………… відкладається багато жиру під шкірою
і вони залягають в сплячку.

Пізно восени, коли промерзає грунт і зменшується кількість кормів, …………. зариваються в опале листя і згортаються у неміцний клубок та сплять аж до березня. У цей час у них дуже сповільнюється дихання, знижується температура тіла, серце робить лише кілька ударів за хвилину. Під час сплячки ………….. не живляться, а живуть завдяки жиру, відкладеному в тілі восени.
Чи існують взаємозв’язок між змінами в неживій та живій природі?
• Рефлексія
Дізналися…
Запам*ятали…
Чи існує взаємозв’язок між змінами в неживій та живій природі?
VIII Д/з
Насушити крихт білого хліба, разом з батьками зробити годівнички.
Відшукати цікавий матеріал про зимівлю тварин. Презентация1
Категорія: Моя Україна | Додав: чайка0568
Переглядів: 9084 | Завантажень: 182 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2
1  
Як це зробити, підкажіть?

2  
Ви вже все зробили правильно. smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Наші користувачі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка
Презентації для дітей


Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2017