RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        П'ятниця, 29.03.2024,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Інші [135]
Наша кнопка
Презентації для дітей


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Різні презентації » Інші

Термометр. Вимірювання температури
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 24.09.2017, 12:44

Вернер Ольга Юріївна - вчитель початкових класів Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №52 Харківської міської ради Харківської області Тема. Термометр. Вимірювання температури. Практична робота. Визначення показників термометра за малюнками Мета: формування предметних компетентностей (поглибити знання школярів про властивості води, формувати в учнів уявлення про термометр, про здатність рідин розширюватись при нагріванні і стискатися при охолодженні, навчати користуватись різними видами термометрів, вимірювати та записувати температуру повітря; розвивати спостережливість, мислення, потребу у пізнанні природи; виховувати інтерес до вивчення оточуючого світу). формування ключових компетентностей: - уміння вчитися: переключатися з одного виду роботи на інший,порівнювати конкретні об’єкти за різними ознаками, робити висновок-узагальнення з допомогою вчителя, добирати факти, які підтверджують висловлену думку чи суперечать їй, висловлювати рефлексивні судження; - соціальної: проявляти ініціативу і продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, генерувати власні ідеї для ефективної комунікації, активно долучатися до обговорення питань, виявляючи при цьому взаємну готовність до сприймання інформації під час спілкування, результативно використовувати власні знання. Тип уроку: комбінований. Міжпредметні зв’язки: основи здоров’я. Обладнання: іграшка «Зайчик», модель термометра, різні види термометрів (для вимірювання температури повітря, води, тіла), склянки з холодною, теплою та гарячою водою. I. Вступна частина 1. Організація класу Вправа «Хвилинка метереології» – Яка зараз пора року? – Який місяць? – Яке число? – Тепло чи холодно надворі? – Який стан неба? – Яка температура повітря? – Чи були сьогодні протягом дня опади? Перевірка домашнього завдання. 2. Актуалізація опорних знань Ігрова ситуація (слайд 2) Діти, до нас на урок завітав зайчик Крош. Він дуже допитливий. І його непокоїть запитання: «Як визначити температуру повітря, води, тіла людини?» Як ви гадаєте, за допомогою чого можна визначити температуру повітря, води т а тіла людини? Відгадування загадки (слайд 3) Скляна трубочка тоненька, рідина в ній червоненька. Як тепло – вгору стрибає, а як холод – униз спадає. Є шкала й цифри малі... Як же зветься це? Скажи? (Термометр) 3. Оголошення теми та мети уроку – Сьогодні на уроці ми вирішемо такі питання:  Навіщо нам термометри?  Які бувають термометри та як вони влаштовані? – Будемо вчитись практично визначати температуру повітря у класі та на вулиці, температуру води та температуру тіла. II. Основна частина Опрацювання матеріалу уроку  Дослідницька робота в парах (слайд 4) На кожній парті – три склянки води (тепла, гаряча і холодна). Один учень бере спочатку склянку з холодною водою, потім – з теплою. Висновок: в другій склянці вода тепліша. Другий учень спочатку бере склянку з гарячою водою, потім – з теплою. Висновок: вода в другій склянці холодніша. Відповіді різні: у першого учня тепліша вода в другій склянці, а в другого навпаки. – Діти, як ви гадаєте, чому отримали різні відповіді? (Діти висловлюють свої думки) Демонстрування термометрів (слайд 5) – Як називаються ці прилади? – Для чого вони використовуються? Де ви їх бачили? – Як користуються ними люди? – Чи можна назвати термометр помічником? (Так. З його допомогою можна визначити, яка температура повітря, як потрібно одягатись, ідучи в школу. Також термометр допомагає дізнатись, чи часом не захворіла людина. Коли купають маленьку дитину, обов’язково вимірюють температуру води.) Ознайомлення з будовою термометра та його функціями. (слайд 6) – Давайте розглянемо термометри і дізнаємось як вони влаштовані. – Основні частини термометра – скляна трубка, наповнена рідиною, і шкала (пластинка з діленнями). – Кожна поділка на шкалі означає один градус. У середині шкали ви бачите нуль. Це межа між градусами тепла і градусами морозу. Кінець стовпчика рідини в трубці термометра вказує на число градусів. Інформаційна хвилинка: (слайд 7) Андерс Цельсій (1701-1744рр.) – астроном, геолог, метеоролог. Градус Цельсія названий на честь шведського вченого Андерса Цельсія, який запропонував в 1742 нову шкалу для вимірювання температури. За нуль градусів за шкалою Цельсія прийнята точка плавлення льоду (та замерзання води), а за 100 градусів — точка кипіння води. Слайд 8 Дослід 1. – Опустіть термометр у склянку з теплою водою. Що відбувається і стовпчиком рідини в трубці термометра? Дослід 2. Перенесіть термометр у склянку з холодною водою. Подивіться, що тепер відбувається зі стовпчиком рідини в трубці. – Що ви помітили? Чому рівень води при нагріванні підвищився, а при охолодженні знизився? Висновок. Під час нагрівання вода розширюється, а під час охолодження стискається. Слайд 9 Робота з підручником (с. 21 - 24) Прочитати. Дати відповіді на питання: – За допомогою якого приладу можна виміряти температуру? – Про які термометри ви прочитали? – Яким знаком позначають градуси тепла? – Яким знаком позначають градуси холоду? – Яка властивість води робить можливим використання термометра? – Яка пора року має найнижчу температуру? Найвищу? – Як змінюється температура повітря впродовж дня? (Під час розповіді вчитель демонструє термометри і звертається до учнів, пропонуючи їм сказати, де той або інший термометр використовує людина. Будову термометра вчитель спочатку пояснює на одному з термометрів, потім – на моделі.) Практична робота (слайд 10 – 13) Ознайомлення з порядком визначення та правильним записом температури. Робота з підручником (с. 25 - 27) – З’ясування правильного розміщення термометра. – Читання записів температури з підручника. Правила безпечного поводження з термометрами. Дітям не дозволяється без допомоги батьків користуватись ртутним термометром, тому що ртуть – шкідлива для здоров’я речовина. Користуватись потрібно електронним термометром, який не причиняє дитині шкоди. Потрібно знати всім! Якщо ртутний термометр розбився, його слід швидко підняти і подивитись, чи не висипались сріблясті горошинки – то і є ртуть. Їх можна визбирати (втягнути) медичною гумовою грушею, або зібрати губкою чи ганчіркою, змоченою у хлорці чи «Білизні», та вкинути у скляну банку, заповнену водою і зарити, але зробити це можуть тільки дорослі. Якщо ртуть потрапила на килим, ковдру чи скатертину, їх варто акуратно зібрати і витрусити на вулиці, подалі від місць перебування людей. Зібравши всю ртуть, кімнату слід провітрити. Щоб ртуть повністю вивітрилась, провітрювань впродовж дня повинно бути не менше 6-ти по 1 – 2 години. Категорично заборонено термометр викидати у сміттєпровід, піднімати ртуть віником, збирати пилососом, спускати в каналізацію. Визначення показів термометра за допомогою демонстрації моделі (учитель показує, учні визначають). Правильний запис показів термометрів. Визначення температури повітря за малюнками (слайд 14 – 16) Закріплення і узагальнення вивченого Вправа «Хвилинка-цікавинка» Кішка перед потеплінням лягає посеред кімнати, простягається і спить. Перед похолоданням обирає місце вище і тепліше. Якщо павуки зранку «працюють» – буде негода. Якщо виходять на полювання в пекучий полудень – буде похолодання або дощ. Якщо павук не ховається ввечері – буде тепло. Логічні задача Термометр показує +10 0С. Скільки градусів покажуть 2 таких термометри? Якою має бути температура у здорової людини? Вікторина (слайд 17) – Термометр складається зі шкали з поділками та пластмасової трубочки. – Градус – найменша поділка на шкалі термометра. – На запитання вчительки “ Яка температура повітря?”, Іринка відповіла “12 °”. – Чому потрібно мати термометр за вікном? – Чому потрібно вміти визначати температуру? – Чому взимку холодно, а влітку – жарко? – Чому дітям не можна користуватись ртутним термометром? III. Заключна частина Рефлексія – Які бувають термометри? – Навіщо нам потрібен термометр вдома і в класі? – Хто з вас навчився визначати температуру? – Чи буває влітку «мінусова» температура? – Чи буває взимку «плюсова» температура? Домашнє завдання (слайд 18)  Прочитати статті на ст. 21 – 27.  Проводити спостереження за погодою.  Завдання за вибором учнів: Виготовити діючу модель термометра. Намалювати 2-3 малюнки із зображенням термометрів для завдання на визначення температури товаришам. Дослідити, які термометри є вдома, для чого вони призначені і як використовуються.

Категорія: Інші | Додав: Mersia
Переглядів: 1139 | Завантажень: 36 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2024