RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        Вівторок, 23.04.2024,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Наша кнопка
Презентації для дітей


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Українська мова » Українська мова

М який знак , як показник м якості попереднього приголосного на кінці слова».
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 10.07.2013, 13:44
Урок -подорож.
Українська мова 1 курс.

Тема: «М який знак , як показник м якості попереднього приголосного на кінці слова».

Мета: --ознайомити студентів з буквою ь , як із графемою, що не позначає окремого звуку ,а є одним із способів позначення на письмі м якості приголосних ; удосконалювати вміння за артикуляційним та слуховим сприйманням розрізняти тверді й м які приголосні.
--розвивати фонематичний слух, вміння виконувати звуковий аналіз слів, зіставляти , порівнювати, узагальнювати і розмежовувати мовні явища; розвивати словниковий запас дітей.
--виховувати зацікавленість мовною темою , охайність та старанність.

Обладнання: мапа островів Тихого океан(намальована), ілюстрація слонової черепахи; для кожного учня – таблички складів та букв .фішки зеленого та синього кольорів;
фото :лань, олень, ведмідь ,заєць, рись.

1) Організація класу.
--Сьогодні в гості до нас завітав Воллі. Він запрошує нас у подорож, яка допоможе нам розібратись з однією з мовних тем. Щоб не заблукати під час подорожі нам треба :

Знати: Вміти:
--що в українській мові є --розрізнювати голосні та
голосні та приголосні звуки; приголосні звуки;

--що приголосні звуки можуть -- розрізнювати тверді та
бути твердими та м якими; м які приголосні звуки;

--як робити звуковий аналіз --робити звуковий аналіз слів.
слів.

А також під час подорожі ми навчимося

Цінувати:
--себе за вміння користуватися надбаними знаннями;
--своє відношення до людей, які дають вам ці знання;
--своє прагнення до отримання нової інформації у різних галузях знань .

2) А актуалізація знань студентів.

--Щоб отримати перепустку до подорожі – запишіть у словничок слова:
Віз
Куля
Синє
Люди
--Ці слова нам треба зашифрувати:
• Голосний
־ Твердий приголосний
= М’ який приголосний

--Назвіть голосні ,які пом’якшують приголосні.
--Якої букви тут не вистачає? (ь)

3) Тема уроку.( відкрити карту з островами)

1. З сьогоднішнього уроку ми починаємо мандри по островах Тихого океану—самого глибокого океану світу. Але острови ці незвичайні—жителі кожного острова будуть знайомити нас з тим де і коли вживається м який знак. Спочатку ми побуваємо на островах Галапагос ,де дізнаємося, що ь вживається після букв д т з с ц л н для позначення на письмі м якості приголосних звуків. Потім побуваємо на Гавайських островах ,де дізнаємося, що ь вживається також перед буквою о . Третьою зупинкою будуть Маршалові острови ,жителі яких познайомлять нас з тим, що таке «дієслова» і з тим , що ь пишеться перед ся у дієсловах.
Закінчимо ми наші мандри на острові Пасхи, де дізнаємося про вживання ь перед я ю є ,що позначають два звуки.

2. І так зупинимося ми з вами на островах Галапагос ,де живуть незвичайні тварини—слонові черепахи—самі великі черепахи світу. Вони живуть до 150 років і все своє життя ростуть.(показати ілюстрацію слонової черепахи)
Жителі цих островів просили спитати у вас: чи знаєте ви після яких букв вживається ь ?
А для чого вживається ь ?
Що відрізняє ь від решти букв?

3. Гра «Кольорове лото».
У кожного з вас є табличка і фішки двох кольорів :зелені та сині. Я називаю слова, ви звертаєте увагу на останній приголосний –твердий він чи пом’якшений ь .Якщо приголосний твердий—ви знаходите його на табличці і закриваєте синьою фішкою. Якщо приголосний пом’якшений ь –ви знаходите цей приголосний з ь на табличці і закриваєте зеленою фішкою.
сь т
н дь
ть с
д нь

ЛОСЬ РИС
ОЛЕНЬ ЗАВОД
ПАПОРОТЬ СИН
ПОРАДЬ ПІЛОТ


4). Фізкультхвилинка.
5). Продовження теми уроку.
Списати з дошки тільки ті слова де треба поставити ь .
Голуб*, півен*, кін*, ліс*, лебід*, лос*, снігур*.
Прочитайте всі слова з м яким знаком.
Серед усіх слів є зайве слово .Яке? Доведіть ,що воно зайве.
Далі нам пропонують розгадати малюнковий кросворд .Я показую фото тварини, ви відгадуєте хто це і відповідь записуєте у кросворд , починаючи з належної букви.
Лань Заєць Олень
Ведмідь Рись

Л О В З Р


--Подивіться уважно на слова . Скажіть де стоїть ь ?

Де ще може вживатися ь ви дізнаєтесь ,виконавши самостійну роботу. Спишіть речення, Підкресліть слова з ь .
Весна—неначе карусель…
Гірське село, в садах морель,
І місяць, мов тюльпан червоний.
Прочитайте слова з ь .
Так де ще може стояти ь ?

6). Підсумок уроку.
Прийшов час прощатися з островами Галапагос і готуватися до висадки на Гавайських островах. Але це вже буде на наступному уроці.
Категорія: Українська мова | Додав: Ведунья
Переглядів: 504 | Завантажень: 5 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 OlgaVasboxlbox77  
0
Додайте до Ваших робіт, будь ласка, ще й презентацію. Дякуємо.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2024