RSS 
        
        
             
          
       Ви увійшли як Гость 
        П'ятниця, 19.04.2024,  
                  Вітаю Вас Гость  
Категорії розділу
Наша кнопка
Презентації для дітей


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Підтримка сайту
Этот сайт защищен «Site Guard»

Каталог файлів

Головна » Файли » Українська мова » Українська мова

Розташування слів в алфавітному порядку. Робота з орфографічним словником.
Щоб завантажити файл, зареєструйтесь, або увійдіть під своїм логіном 02.03.2011, 18:28
Розташування слів в алфавітному порядкуПрезентація допоможе закріпити знання українського алфавіту і вміння упорядковувати слова за алфавітом; ознайомить з різними видами словників та їх призначенням.Тема: Розташування слів в алфавітному порядку. Робота з орфографічним словником. 
Мета: закріпити знання українського алфавіту і вміння упорядковувати слова за алфавітом; ознайомити з різними видами словників та їх призначенням; вчити користуватися орфографічним словником; розвивати кмітливість, уважність; виховувати наполегливість у праці та вміння працювати в групах. 
                                                               Хід уроку
І 1. Організація класу. Привітання гостей. 
Любі діти, у наш клас 
Завітали люди щирі. 
Привітайте в добрий час 
Гостей усмішкою й миро

Діти Ми Вам раді, люди добрі, 
І вітаємо щиро Вас! 
І запрошуємо ласкаво 
На урок у 2 клас!

2. Ознайомлення з темою уроку. 
3. Девіз уроку:
Ми дуже любим рідну мову 
Її мелодію чудову. 
Діти. Тож починаємо урок. 
Нехай знання ідуть нам впрок.

4. Актуалізація опорних знань учнів. 
• Зоровий диктант. 
Тане сніг. ( 4с ) Тече річка. ( 4с ) Почався дощ. ( 5с ) 
• Хвилинка каліграфії. 
Урок продовжимо без зупинки каліграфічною хвилинкою. 
Ал віт фа 
- Яке слово можна скласти з цих складів? ( Алфавіт) 
- Назвіть слова близькі за значенням. ( азбука, абетка). Запишіть слова каліграфічно. 
Абетка, азбука, алфавіт. 
- Чому ці слова розміщені в саме такому порядку? 
• Повторення вивченого. 
- Що ж таке алфавіт? 
Алфавіт – певний порядок розміщення букв у писемності будь-якого народу. 
- Розкажіть алфавіт, правильно називаючи букви. Назвіть букви, що закінчуються на [ а ]. ( а, к, х, ш, щ)

• Перевірка домашнього завдання. (вправа 83). 
Прочитайте, як ви записали прізвища письменників. 
Г.П.Бойко, П.М.Воронько, Л.І.Глібов, М.Т. Рильський, І.Я.Франко,Т.Г. Шевченко 
- Чому так розмістили прізвища письменників? (Книги різних авторів розміщуються в бібліотеці в алфавітному порядку.) 
- Де ще знадобиться знання алфавіту? 
5. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення мети уроку. 
- За алфавітом укладаються телефонні книги, списки. Список учнів нашого класу в документах записано в алфавітному порядку. Також за алфавітом складаються всі словники. Думаю, що ви переконалися в необхідності знати алфавіт. 
- Сьогодні ми будемо вправлятися у розташуванні слів за алфавітом, дізнаємося, які бувають словники, вчитимемося користуватися орфогра-фічними словниками.

6. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. 
• Ознайомлення зі словниками. 
Словник – це зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненням, тлумаченням, чи перекладом іншою мовою. 
В перекладі з латини означає «колекція слів». 
Слова розміщуються в алфавітному порядку. 
Можуть бути об’ємними або зовсім маленькими, кишеньковими. 
Майже завжди це один книжковий примірник. 
Перепліт може бути цупким , а може бути тоненьким. 
У бібліотеці знаходяться в найзручнішому місці.

В Україні перший рукописний словник з’явилися понад 400 років. Сім’я словників дуже велика. Познайомтеся з деякими з них.

З цієї книжки ви дізнаєте-ся про те, як народжується слово, яких родичів (однокореневих слів), побратимів ( слів близьких за значенням) і нерозлучних друзів (фразеологічних зворотів) має.

Цей словник допоможе правильно написати, вимовитислово, розтлумачить його. 
Можна прочитати вірші, загадки, скоромовки, прислів’я.

Буває, що слово 
Відоме давно, 
А знає не кожен, 
Що значить воно. 
І тут у пригоді 
Стає визначник 
Скарбів наших мовних – 
Тлумачний словник. 
                                        (Д.Білоус)

У цікавій та доступній формі ознайомить з фразеологічним багатством української мови. 
Алфавітний покажчик слів робить користування словничком дуже зручним.

Орфографічний словничок містить майже дві тисячі слів, у написанні, тлумаченні та перекладі, яких виникають певні труднощі. 

• Робота з орфографічним словником. Самостійна робота.

- Розгляньте орфографічний словник для початкових класів. Зверніть увагу, що слова в ньому розміщені за алфавітом і до уваги береться не тільки перша буква, а і всі наступні.

- Випишіть зі словника по три слова, які називають предмети і відповідають на питання що? 
ф/хв.( для очей) 
• Коментоване письмо ( вправа 85) 
Запишіть слова в алфавітному порядку, беручи до аги першу і другу букви у слові. Позначте наголос. 
Виразно, вулиця, ґанок, ґудзик, диктант, дятел, жайворонок, олень, портфель, червоний, чотирнадцять, шофер. 
ф/хв. (для рук) 
• Ознайомлення зі словниковим словом «дитина».

- Доберіть спільнокореневі слова до слова «дитина» ( дитя, дитинство, дитячий), назвіть слова близькі за значенням (маля, малюк, малятко ).

7. Закріплення вивченого матеріалу. Робота в групах. 
1 група – за вправою 86 Розташуйте назви українських міст за алфавітом. Зверніть увагу, що назва одного міста потрапила випадково. 
( Горлівка, Вінниця, Донецьк, Запоріжжя, Канів, Київ, Рівне, Харків. 
Нью-Йорк – американське місто.)

2 група - Упорядкуйте частину списку учнів класу: 
Солоніна І., Савольська А., Сиза К.,Стельмах М., Сочивець М., Світочна О. 
( Савольська А., Світочна О., Сиза К., Солоніна І., Сочивець М.,Стельмах М.)

3 група - Знаючи, що кожна буква алфавіту має свій порядковий номер, розшифруйте повідомлення: 17-19-16-19-6-27-12 !

ІІ Підсумок уроку. 
- Що нового дізналися на уроці? Що навчилися робити? 
- Де можна застосувати набуті знання? 
- Яке слово стоятиме у словнику раніше дитина чи диван?

Домашнє завдання ( за вибором) 
Вправа 87 Утворити по одному слову з коренями черг-, дит-, дуб-, чит-. 
Записати їх за алфавітом. 
або 
"Алфавітний ланцюжок” Записати назву тварини на кожну букву 
алфавіту. Наприклад: а – акула, б - бобер …

Категорія: Українська мова | Додав: Ирина1
Переглядів: 3635 | Завантажень: 373 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 4.3/3
Всього коментарів: 2
2 первоцвет  
0
Дуже гарна презентація, але не можу скачати... sad

1 Zsolt  
0
kell nekem

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук по сайту
Новини освіти
Поділися з друзями

Copyright MyCorp © 2024