Тема. СКРИНЬКА НАРОДНИХ КАЗОК. ГОРОБЕЦЬ ТА БИЛИНА Мета: продовжити ознайомлення учнів з українськими народними казками; учити від-творювати подальший розвиток подій, зважаючи на схему; удосконалювати діало-гічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення; навчати дітей давати характеристику дійових осіб; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ - Діти, давайте щиро та сердечно привітаємо один одного. слайд 1 Я всміхаюсь сонечку. Здрастуй, золоте! Я всміхаюсь квіточці. Хай вона росте. Я всміхаюсь дощику. Лийся, мов з відра. Друзям усміхаюся, Зичу їм добра. - Тож посміхніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві. Психологічне налаштування: слайд 2 Я в школі на уроці. Зараз я почну вчитися. Я радію цьому. Я хочу вчитися! Я готовий до роботи. ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Фонетична зарядка слайд 3 2. Розчитування за складовою таблицею слайд 4 3. Робота над чистомовкою слайд 5 Чи то лис, чи то ліс, Чи то кинь, чи то кінь, Чи то кит, чи то кіт — Звуки плутати не слід. 4. Робота над шарадами слайд 6 • Скласти слово з перших складів слів. Диня, тисяча, насип. (Дитина) • Скласти слово з першого складу першого слова і другого складу другого слова. Гора, народ. (Город) 5. Робота над скоромовкою слайд 7 Ти, малий, скажи малому, Хай малий малому скаже, Хай малий теля прив'яже! ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Переказування казки. слайди 8-14 Учні коментують зміст ілюстрації, добирають фрагмент казки, до якої він зображений. ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ - Угадайте казкового героя! слайд 15 • Мають всі сіреньке пір'я, Завжди скачуть на подвір'ї, Галаслива їхня зграя, Діти, хто пташок цих знає? (Горобці) - Сьогодні ми прочитаємо українську народну казку про пригоди гороб¬ця — доброго молодця. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Гра «Блискавка» слайди 16-28 Словникова робота слайди 29-31 Билина — стебло трав'янистої рослини. Шуліка — великий хижий птах; коршак, яструб. Довбня — велика дерев'яна палиця з потовщенням на кінці. Гра «Рибки». Самостійне читання учнями першої частини казки мовчки (с. 37-38) - Назвіть персонажів казки. - Хто головний герой казки? - Що ти можеш про нього сказати? - Яким ти його уявляєш? Робота в парах - Відтворіть подальший розвиток подій, зважаючи на схему, розміщену на першому форзаці підручника. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне дочитування кінцівки казки - Яким ви уявляєте горобця наприкінці казки? Гра «Диктор телебачення» - Виразне читання казки. Інсценізація казки - Назвіть персонажів казки. - До кого першого звернувся горобець? - Як далі розвивалися події? - Які слова в казці повторюються? VІ. ПІДСУМОК УРОКУ - З якою українською народною казкою познайомилися? - Чого вчить ця казка? - Хто її головний герой? - Яким ви уявляли горобця на початку казки, а яким — наприкінці? - Чому змінилася ваша думка? - Хто йому допоміг вмовити билину? VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ - Читати, переказувати казку.
|