Тема. Казка „ Пані Метелиця” Брати Грімм. Казка мандрує світом. Мета: відпрацьовувати навички переказу тексту з використанням власних малюнків, розвивати усне мовлення, творчу уяву, виховувати чемність, милосердя, любов до праці, рідного краю. Обладнання: книга з казкою «Пані Метелиця», учнівські малюнки до казки «Пані Метелиця». Тип уроку: урок позакласного читання.
Лінощі руйнують усі чесноти. Французьке прислів’я
Хід уроку I. Оголошення теми, мети уроку. II. Актуалізація опорних знань. Бесіда. - Що вам відомо про братів Грімм? - Чому вони вирішили збирати фольклор? - Експозиційна виставка ілюстрацій до казки „ Пані Метелиця”. - Бесіда за учнівськими ілюстраціями. III. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя. Сьогодні ми, переказуючи казку, спробуємо доторкнутися до мудрості народу, до духовних цінностей всього людства; спробуємо виявити, які типові чесноти казкових героїв казки „Пані Метелиця”. IV. Робота над темою уроку. 1. Переказ казки. 2. Інсценізація епізоду (читання в особах) 3. Бесіда за запитаннями. - Якою була падчерка? - Якою була мачушина дочка? - Як ставилися дівчата до праці? - Знайдіть і зачитайте епізод про службу падчерки в пані Метелиці. Які слова вживаються для характеристики дівчини? (Роботяща, попелюшка, старання.) - Як характеризують дівчину такі слова : негайно стала до роботи , в усьому догоджала старій? - Як бабуся віддячила дівчині за працю? - Як служила мачушина дочка? - Чому пані Метелиця змушена була сказати ледарці, що її служба закінчилася? - Якими словами характеризується мачушина дочка? ( Лінива, ледарка, ледащиця – повторюється тричі.) 4. Робота з текстом. Користуючись текстом, заповніть таблицю, в якій відображено риси головних героїнь. 5. Закріплення знань. Назвати епізоди, під якими можна написати прислів’я. „ Рідний край кожного до себе вабить». „ Заздрість роз’їдає людину, як іржа залізо”. „ Праця не ганьбить, а звеличує.” „ Помагай іншим і тобі поможуть.” V. Підбиття підсумків уроку. Інтерактивна вправа „ Мікрофон” На уроці мені сподобалося… Я дізнався … Найактивнішим учнем був… VI. Домашнє завдання. Підготуватися до позакласного читання своєї улюбленої книжки, підготувати до неї малюнки.