МАТЕМАТИКА семь чудес светаТема. Таблиця множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці. Мета. Скласти таблицю числа 7. Повторити назви чисел при множенні, вправляти учнів у розв’язанні задач на зведення до 1, знаходженні значень виразів на 2 дії різного ступеня; закріплювати знання про порядок дій у виразах. Розвивати усні та письмові обчислювальні навички,логічне мислення, уміння аналізувати. Виховувати цікавість до математики,старанність, бажання допомагати іншим.
Обладнання. «скринька скарбів»; робочі зошити з математики; мультимедійна презентація.
Тип уроку. Комбінований урок-подорож з мультимедійним супроводом. Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні. Структура уроку.
1. Повідомлення теми і мети уроку. 2. Усна лічба в межах 100. 3. Каліграфічна хвилинка. 4. Пояснення нового матеріалу. 5. Самостійна робота (обчислення прикладів та виразів) 6. Фізкультхвилинка . 7. Робота над задачами. 8. Творча робота. 9. Робота з геометричним матеріалом. 10. Підсумки уроку. 11. Домашнє завдання.
Очікувані результати. • Закріплення навичок усної лічби в межах 100;розв'язування задач на зведення до 1,закріплення таблиці множення на 7; творче завдання з геометричних фігур. • Отримання нових знань для розвитку світогляду.
ХІД УРОКУ І. Організація класу. Ви почули всі дзвінок? Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчатка, А за ними і хлоп’ятка. ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів, перевірка Д/з. Слайд 1. Вчитель. Зараз у нас урок математики. Математика, як сказав відомий російський полководець Олександр Суворов, це – гімнастика для розуму. Ми з вами теж будемо продовжувати тренувати свій розум, складати таблицю множення числа 7, розв’язувати приклади і задачі, працювати з геометричним матеріалом, виконувати творче завдання. А щоб ще більше отримати знань, ми сьогодні вирушаємо у цікаву подорож. Під час подорожі вам доведеться показати всі свої уміння та навички з математики. І якщо ми з цим впораємося – зможемо відкрити чарівну скриньку скарбів. Отож, сідаємо у каюти корабля і через декілька секунд вирушаємо. На кожному кораблі ведуть бортовий журнал, в якому записують все, що відбувається під час подорожі. Ваші зошити сьогодні стануть такими бортовими журналами Вчитель. Хоч плавати нелегко Через моря наук, Знання вам допоможуть, Як рятувальний круг. - Відкрийте свої бортові журнали – зошити, перевіримо домашнє завдання. - Прочитайте відповіді прикладів у порядку зростання. - Назвіть найбільшу відповідь, найменшу. - Знайдіть суму найбільшої і найменшої відповіді. - Як називаються числа при додаванні? - У скільки дій розв’язали задачу? (2) - Яку відповідь отримали? ІІІ. Відтворення і корекція знань. Вчитель. - А тепер приготувалися, на кораблі піднімаються вітрила. Попутного всім вітру! Слайд 2. - По курсу бачу острів! - Це - острів «Міцних знань» 1. Усний рахунок. Слайд 3,4 «Ланцюжок чисел» 3. Каліграфічна хвилинка. Слайд 5. -Відкриємо бортові журнали, перевірили їх положення, порядок на робочому місці. - Сьогодні ми з вами будемо писати цифру, а яку здогадайтесь … 1,2,3,4,5 – До 5 ще 2 додать. То ж відомо буде всім – Разом вийде число ….. 7 - Цифра 7 складається з 3-х елементів: хвилястої палички, похилої та маленької горизонтальної. - Пропишіть цифру 7. - Яке це число? (одноцифрове). - Складіть двоцифрове.(77) - Скільки в ньому одиниць? (7) Десятків? (7) - Назвіть сусідів числа 77. (76, 78) - У багатьох народів число 7 вважалося особливим. Воно згадується в казках, міфах. А древні греки щорічно обирали 7 кращих акторів. З числом 7 пов’язані найзнаменитіші пам’ятники архітектури і мистецтва стародавнього світу. - А де ви ще зустрічалися з цифрою 7?
Слайд 6 Створення асоціативного куща:
ІV. Робота над темою уроку Слайд 7. - Сьогодні, під час подорожі ми познайомимося з 7-ма чудесами світу. - Познайомимося з першим чудом світу: - Це – Єгипетські піраміди. Вони будувалися як усипальниці для фараонів. Найбільша піраміда – піраміда Хеопса. Її висота сягає майже 147 метрів. Слайд 8. Вчитель. - Ми знову у відкритому морі. І наш корабель прямує до острову «Розумників» - Щоб дізнатися про наступне чудо світу, складемо таблицю множення числа 7. 1. Попереджувальні вправи - А для цього згадаємо, як називаються числа при множенні? - Що показує перший множник? Другий? - На дошці приклад на додавання. ( 6+6+6=18) - Замініть його прикладом на множення. - Що показує перший множник? Другий? Слайд 9 2.Складання таблиці. - Користуючись цими знаннями та таблицею додавання числа 7, складемо таблицю множення числа 7. (Колективно, на дошці) ……. - Прочитайте таблицю. - Як перевірити, наприклад, що 7х 4=28? (додаванням однакових доданків) - Молодці! Слайд 10 - І ось перед нами друге чудо світу – Висячі сади . Вони височили над землею на платформах, піднятих на міцних стовпах. Яруси садів були зроблені уступами. Вони з’єднувалися широкими сходинками. Аромат садів, їх тінь і прохолода здавалися людям чудом. 3. Засвоєння таблиці. - Користуючись таблицею, розв’яжемо приклади № 241 ( 1 рядок) 1-й колективно; 2-й з коментуванням з місця; 3-й усно 4-й самостійно Слайд 11 - Настав час познайомити вас із третім чудом світу – дванадцятиметровою Статуєю Зевса Олімпійського. Відомий скульптор Греції Фідій оздобив її золотом і слоновою кісткою. Слайд 12 Вчитель. - Вирушаємо далі… … і потрапляємо на Острів відпочинку. V. Фізкультхвилинка Любі дітки засиділись, Ручки, ніженьки втомились. Встаньте зараз на хвилинку Проведем фізкультхвилинку. …….. Відпочили? Відпочили. До роботи приступили. Слайд 13 - Ми наближаємося до «мису Задач». 1) Усне розв’язування задачі № 242, с.40. Робота з підручником. Читає вчитель. Читають мовчки учні. Аналіз: - Про що говориться в задачі? (про монтування будинків) - За скільки днів бригада монтує 1 будинок? (за 7 днів) - Яке питання задачі? ( За скільки днів бригада змонтує 4 будинки?) - Що означає число 7? 4? - Якщо один будинок монтували за 7 днів, то як дізнатися скільки днів потрібно, щоб змонтувати 4 будинки? - Чому потрібно було 7х на 4? ( по 7 днів на кожен будинок) 2) Розв’язування задачі із записом у зошит. Розв’яжемо задачу за № 243. Читає вчитель. Читають мовчки учні. Аналіз: - Про що розповідається в задачі? - Скільки пального витрачає трактор за 6 годин? ( 42л) - Яке питання задачі?( Скільки літрів пального витратить трактор за 8 годин?) - Що треба знати, щоб дізнатися скільки літрів пального витратить трактор за 8 годин? ( Скільки літрів пального витрачає трактор за 1 годину) - Нам це відомо? (Ні). - А ми можемо дізнатися? (Так). - У скільки дій задача?(У 2) - Складемо план розв’язування задачі. - Про що дізнаємося в першій дії? В другій? - Запишемо умову задачі коротко.
- Складіть вираз до задачі. - Молодці, ви справилися із завданням. Слайд 14 - Тож знайомимося з четвертим чудом світу – храмом Артеміди. Будівництво цього храму продовжувалося на протязі 120 років. Він був зроблений із білосніжного мармуру. А в середині храму височила 15-ти метрова золота статуя Артеміди (богині полювання). Слайд 15,16,17 Ми наближаємося до «Геометричної бухти». Увага. Попереду коралові рифи,наткнувшись на які, корабель може затонути. Щоб цього не сталося,ми кинемо якір, залишивши корабель, і в парах на човнах попрямуємо в бухту. - Порахуйте, скільки всього трикутників? Слайд 18. - Ось і п’яте чудо світу – Мавзолей, побудований як гробниця царя Мавсола. Його висота – 49м, а висота статуї царя – 36м. Храм оточений колонами і має дах у фомі піраміди. Слайд 19. - І знову ми на морських просторах. Наш корабель прямує на «Острів скарбів». - Ось і скриня скарбів. Забираємо її і відкриємо тоді, коли будемо в порту Школа. Слайд 20 - А зараз ми познайомимося із шостим чудом світу. Це - Колосс Родосський. Колосс - це статуя мужчини надзвичайних розмірів з факелом у руці, який слугував маяком для кораблів. Зустріч з піратами. - На горизонті бачу корабель з чорними вітрилами. Так це ж пірати.!!! Вони, мабуть, хочуть відібрати наші скарби. - Краще ми попрацюємо з творчим завданням і розкажемо їм про сьоме чудо світу. Робота в парах (до прикладів на віднімання скласти приклади на додавання, за № 243) - Що отримаємо, коли до різниці додамо від’ємник? Слайд 21. - Сьоме чудо світу – це Александрійський маяк . Це трьохповерхова вежа, висотою 120м. Ця будова закінчувалася куполом з величезною статуєю бога морів – Посейдона. Будувався цей маяк 5 років і простояв 1500 років. V. Підсумокуроку. Метод «Мікрофон» - Ось і закінчилася наша подорож. - Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали гарні знання. - Ось і повернулися ми у порт - Школа. – Пригадайте, яке завдання було цікаве? – А що найбільше запам’яталось? (Відповіді дітей) – А що ж у нашій скрині? Давайте подивимося. (відкриваємо скриню, там - підручник математики і д/з). – Подивіться , які скарби ми знайшли? Слайд 22 – Ми звами знайшли найцінніший скарб. Підручник і домашнє завдання № 246. Підручник нам дає знання, які завжди будуть з нами і допоможуть у важкій хвилині. А домашнє завдання ( приклади) закріпить їх. – Знання –це скарб, а вміння вчитися- ключ до нього.