Хід уроку I. Організація класу. Над дверима класу - плакат: «Хочеш в Африку? Заходь!» Девіз Наш урок математичний Він веселий і незвичний Вирушаємо у путь - нас цікаві справи ждуть - Сьогодні ми вирушаємо в незвичайну подорож до далекої Африки. Побуваємо на острові Мадагаскар, про який ви чули, коли переглядали мультфільм «Мадагаскар». 1 слайд - Ми, українці, живемо на великому материку Євразії, але, крім цього материка, є ще інші, про які ви дізнаєтеся більше в старших класах. Наше завдання - побувати на найспекотнішому материку і познайомитися із тваринами, які там проживають. Потрапити до Африки нам допоможуть наші математичні знання та вміння. Це другий континент земної кулі. - А які асоціації у вас виникають при слові Африка? 2 слайд пальма, страус, мавпа (Це леви, жирафи, бананове дерево, фінікова пальма, темношкіре населення, річка Лімпопо) II. Потрапити до Африки нам допоможуть наші математичні знання та вміння. - Треба перевірити багаж. Це наше домашнє завдання. Задача 466 1) 21+21=42(л) - молока в обох бідонах; 2) 42+54=96(л) - молока в бочці. Приклади 467 74 74 65 65 55 55 + - + - + - 18 18 27 27 37 37 92 56 92 38 92 18 - А тепер виконуємо розумову гімнастику ( 3 учні з картками). Усний рахунок - таблиця 82-80 30-1 39+1 + 9 11 -9 20 -20 20 + 20 31 + 4 24 -7 13 - 10 21 -20 4 - 5 8 - 2 19 + 8 12 + 10 18 -9 10 - 6 6 - 9 9 8 9 13 18 20 Л І Т А К - Молодці, впоралися із завданням дуже швидко. Поставте числа в порядку зростання і дізнаєтеся на якому виді транспорту ми вирушимо в дорогу. 3 слайд Літак Суми - Каїр - Столиця Єгипту найбільше місто Африканського континенту. Столиця арабського світу. Велика річка Ніл, повільно несе води до Середземного моря. В долині річки Ніл розташований Єгипет. - У літаку сидимо тихо, спокійно і нікому не заважаємо. Щоб швидше минув час польоту, проведемо каліграфічну хвилинку 23 23 23 або 3 3 3 III. Розв’язування усних задач. 4 слайд Усні задачі - Ось і Африка. Наш материк ура. Африку розділяють Червоне і Середземне море. Червоне море - одне з найсолоніших. У нього не впадає жодна річка. Вода в цьому морі кришталево чиста і прозора. Тому навіть з великої глибини видніються червоні і бурі водорості, які цвітуть у теплій морській воді. 1 тварина, яку зустрічаємо це бегемот 5 слайд Бегемот Задача 1 Бегемот з’їдає за добу 30 кг трави, а корова може за добу з’їсти стільки трави, скільки з’їдають 2 бегемоти разом. Так скільки кг трави з’їсть корова за добу? 60 кг Задача 2 Нас зустрічає жирафа. 6 слайд Вона випила вранці 9 л води, а норма ввечері ще 17 л. Скільки літрів води випила жирафа за день? 17-9 = 8 (л) Задача З Пантера 7 слайд Пантера може стрибнути у довжину на 12 м, а тигр тільки на 5м. Хто стрибає далі і на скільки метрів? 12 - 5 = 7 (м) - Сідаємо на спину пантері і поїдемо до найвеличнішого африканського дерева, ДО живе мавпочка. Дерево так і називається - мавпяче, або Баобаб. 8 слайд Плоди Баобаба 9 слайд - Мавпочка задумалася над задачею: Допоможіть мавпі 10 слайд Задача 11 слайд І дня - 24 плоди ІІ дня - 35 плодів III дня - ?, на 12 менше, ніж Розв’язання 1) 24 + 35 =59 (шт.) - зібрали кокосів І і II дня разом; 2) 59 - 12 = 47 (шт.) - зібрали кокосів III дня. Відповідь: 47 кокосів. IV. Розв’язування прикладів. Страус Хто це йде до нас такий Довгоногий і стрункий Чорно - білий, дуже гарний Хоч літати незугарний Та хоч він і не літає як біжить переганяє і верблюда і коня, і машину доганя. Страус хоче перевірити, чи вмієте ви розв’язувати приклади. Приклади № 475 с. 84 7 + 9=16 35 + 44 = 79 14-8 = 6 88-61 = 27 А тепер наблизилися до річки, біля якої лікував звірят сам лікар Айболит - Лімпопо. Письмово 4 приклади 55 39 92 48 61 + + - + - 27 16 18 35 24 82 55 74 83 37 - Ой, а хто це біля річки воду п’є? Кому так жарко? Водойми пересихають. Та це х слон відпочиває. І нам, діти, потрібно відпочити. 13 слайд Слон V. Фізкультхвилинка - Мадагаскар А ось іще одна ріка. Назва її утвориться якщо уявно змішати червоний колір із жовтим. Що вийде? Оранжевий. Цю річку також називають оранжевою. Біля цієї водойми полюбляють освіжатися носороги. 14 слайд Носоріг «Порівняй» Просять порівняти вирази і число. 40 + 14 > 52 2 дм 9 см < 92 см 30+17 <48 5 дм 6 см = 56 см VI. Діти добігає до кінця наш урок і разом з ним - наша цікава подорож. Ви чудово працювали. Не тільки розв’язували задачі, приклади, різноманітні математичні завдання, а й вчилися подорожувати. Повертаємося додому. А тут нас чекають батьки і свято Нового року. - А яке свято без тортика, кому матуся спече, кому бабуся, хто в магазині придбає. - Снігурка роздає їх кожному ряду. Вони різної форми. їх потрібно прикрасити декоративною стрічкою. - Яку форму мають? (Трикутну, прямокутну, квадратну) - Виберіть собі торт та обчисліть, скільки декоративної стрічки потрібно саме для нього? - Як знаходитимемо довжину всієї стрічки? (Додаванням) - Що ми знаходимо, коли додаємо довжину кожної сторони фігури? (Периметр) 20 см 30 см Р = 20+20+30 Гра «Незакінчене речення». > У трикутника три вершини, три кути, три ... (сторони). > У квадрата всі сторони ... (рівні). > Числа при додаванні називаються: доданок, доданок,... (сума). > Якщо від зменшуваного відняти від’ємник, то отримаємо ... (різницю). > Відрізок має початок і... (кінець) VII. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».
|