Тема уроку: Безпека в побуті Мета уроку: Формувати уявлення про небезпеки, що можуть виникати навколо. Навчати їx правильно поводитися у різноманітних життєвих ситуаціях. Надавати необхідні знання та формувати вміння запобігати небезпечним ситуаціям. Виховувати обережність, почуття відповідальності. Обладнання уроку: інтерактивна дошка Хід уроку:
I. Організація класу. - Який у нас зараз урок? Слайд - Про що ми з вами розмовляємо на цих уроках? - А що ж може загрожувати нашому здоровю? II. Актуалізація опорних знань. а) Вірш «Сам в хаті» Слайд Кошенятко чеше вуса лапками двома. На базар пішла матуся, в хаті я сама. Вмиюсь чисто, вмиюсь біло, А тоді візьмусь за діло. Підмету гарненько в хаті, Молока дам кошеняті. Своє ліжко застелю, Квіти в горщику поллю, Заплету я кіски русі І чекатиму матусю.
- Чим займалась дівчинка наодинці вдома? - А чим ви займаєтесь,коли залишаєтесь самі вдома? III. Робота по темі уроку. а) Оголошення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми підсумуємо з вами все що ми вчили про безпечну поведінку вдома. б) Електроприлади Слайд – мульт - Що трапилось с хлопчиком? - Давайте зараз пригадаємо які ще є електроприлади. Загадки Слайд
— Відгадайте загадки.
• Є у нас в квартирі робот, Має він великий хобот. Любить робот чистоту І гуде, як лайнер, "Ту". (Пилосос) • В нашій кухні кілька літ Він воркоче, наче кіт, І ховає справжню зиму За надійними дверима. (Холодильник) •У животі лазня, у носі сито; на голові ґудзик, одна рука, і та на спині. (Чайник) • Без язика живе, не їсть і не п'є, Говорить і співає, та все показує. (Телевізор) — Як можна назвати всі ці предмети? — Які ще предмети побутової техніки ви знаєте? — Якою технікою вам дозволяють користуватися вдома самостійно? — Як саме ви нею користуєтеся? Коли? — Яку небезпеку приховує побутова техніка? — Які правила користування електроприладами ви знаєте?
- Давайте пригадаємо правила поведінки. Я починаю речення а ви закінчуєте. - • Користуватися електроприладами можна тільки з дозволу і під наглядом ……… дорослих. • Перед використанням електроприладом треба перевірити , щоб він був ……ісправен. • Включати електроприлади в розетку можна тільки ….сухими руками. • Після користування електроприладом його треба ….вимкнути. • Якщо прилад загорівся не можна гасити вогонь….водою
в) Протипожежна безпека. Неправильне використання електроприладів дуже часто може призвести до пожеж. Вогонь - сила, яка може зігріти та нагодувати. Проте, з вогнем треба поводитися обережно. Твоя необачливість може призвести до пожежі, пожежа - до тяжких наслідків: втрати майна, загибелі людей. - Так може нам взагалі треба відмовитись від вогню? Людині вогонь потрібен? Навіщо? • Якщо холоди настали — Допоможе нам вогонь. Він розтопить піч у хаті, Але ти стій осторонь. • Якщо раптом світло гасне, Свічку ми запалимо. В цьому випадку вогню Ми подякуємо. • На вогні готують їжу, Пиріжки мама пече. В кухні ти, малюк, не грайся — Вогонь миттю припече - Скажіть мені , як ви вважаєте вогонь наш друг чи ворог? — Для чого використовують вогонь? — Де без вогню не можна обійтись?
•Лежать у порядку дерев'яні малятка, веселі, здорові, всі чорноброві. (Сірники) Без вогню людині жилося б важко. Вогонь став людям у великій нагоді. Жодного дня ми не можемо обійтись без нього. Причини пожежі можуть бути різноманітними. Але завжди вона почина¬ється тому, що з вогнем поводились необережно або.залишили його без нагляду. Слайд – мульт - Подивіться будь –ласка мультфільм і скажіть, що на цей раз трапилось с хлопчиком? - Що призвело до пожежі? - Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга у ворога? (Відповіді дітей.) - Ще раз повторимо причини виникнення пожеж. Ось вони:
• Гратися з сірниками ….Не можна. • Користуватися газовими та електрични¬ми приладами без дозволу дорослих…. Не можна. • Електроприлади після користування слід обов'язково …..вимикати. • Користуватися легкозаймистими та вибухо¬небезпечними речовинами (петарди, лопушки,бенгальські вогоні) можуть тільки ….дорослі . • Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.
Номер телефону пожежної частини 101
Гра «Збери небезпечні речі». Слайд г) Фізхвилинка Всі піднесли руки — раз, І навшпиньки став весь клас. Два — присіли, руки вниз. На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Хто старався присідати — Може вже відпочивати.
д) Незнайомі біля дверей Слайд Вовк і семеро козенят - Чи вірно зробили козенята , що відчинили двері? - Що з ними сталося? - Як би ви вчинили на їх місці? — Давайте зясуємо ваші основні дії, якщо ви знахо¬дитесь вдома самі, а до вас зателефонували незнайомі люди або незнайомці подзвонили в двері. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, майно вашої родини, а можливо, і своє життя. На жаль, серед незнайомців можуть трапитися лихі та злі люди. — Насамперед, ви повинні домовитись вдома з батьками, кому вам до-зволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відкриєте двері — А як дізнатися, хто стоїть за дверима? Завжди (навіть коли вдома є дорослі) треба запитувати "Хто там?" і дивитись у вічко дверей. Не треба починати розмови через двері з незнайомими людьми. І, зви¬чайно, нізащо їх не можна впускати у квартиру. Як би незнайомець себе не назвав, про що б він не просив — ви йому нічим допомогти не в змозі. Запам'ятайте! Нормальні дорослі ніколи не будуть звертатися за допомо¬гою до дитини. Дорослим допомагають дорослі. Незнайомці за дверима можуть від вас почути лише одне: "Зараз я зате-лефоную сусідам і вони вам допоможуть". Якщо ж у ваші двері починають грюкати чи чимось копирсатись у замку, негайно телефонуйте у міліцію, стукайте по батареях опалення, кличте на допомогу через відчинене вікно. — Знайома людина — це людина, яку знаєте особисто. Всі решта — люди незнайомі. Якщо зателефонував незнайомець, найкраще з ним не розмов¬ляти взагалі. Або ж розмова може виглядати так.
Сценка-діалог з незнайомцем по телефону. Дитина. — Алло. Незнайомець. — Хто говорить? Д. — А хто вам потрібен? Н. — Це яка квартира? Д. — Це наша квартира. А яка вам потрібна? Н. — Це який номер телефону? Д. — Який вам потрібен? Н. — Дорослі вдома є? Д. — Зараз всі зайняті. Ніхто підійти не може. Залишіть свій номер або зателефонуйте пізніше. Н. — Зараз підійде співробітник міліції. Відчини йому двері. Д. — Зверніться до сусідів. Я не відчиню.
Правила спілкування телефоном з незнайомцями. — Не називайте домашньої адреси. — Не називайте номер телефону. — Ніколи не говоріть, що дорослих немає вдома. — Не вступайте у розмови з незнайомими, навіть якщо вважаєте тему розмови дуже серйозною.
Розповідь учителя про поведінку дітей у випадку, коли дзвонять у двері. Номер телефону міліції 102
IV. Закріплення вивченого. -Звичайно, бувають ситуація дуже неприємні і навіть страшні. Тому ви можете розгубитися. Щоб цього не сталось, за¬здалегідь, навіть сьогодні ввечері, складіть з батьками список телефонів, куди ви можете звернутися за допомогою. Запишіть весь список на один аркуш і тримайте завжди біля телефону. Це буде ваш особистий телефон¬ний довідник. — Які номери, як ви гадаєте, будуть в ньому? (Мамина і татова роботи, бабуся, сусіди, міліція, пожежна охорона, "швидка допомога ",.) — Не забудьте в кінці дописати номер свого телефону та домашню адре¬су. Це потрібно на випадок, якщо розгубитеся. Таке буває.